Gerdab.IR | گرداب

سرنوشت انقلاب بافضای‌مجازی گره خورده

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

رحیم‌پور ازغدی در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌توان پیام انقلاب اسلامی را که پیام بزرگی برای جهان است، انتشار داد.

به گروه گرداب، حسن رحیم پور ازغدی در نشست تخصصی سومین نمایشگاه انقلاب اسلامی با موضوع انقلاب اسلامی و فضای مجازی ضمن اشاره به مهم و پیچیده بودن بحث فضای مجازی و ارتباط ان با آن انقلاب، خاطر نشان کرد: انقلاب و جریان انقلاب اسلامی باید نسبت خود را با این دنیا و ابزار و امکانات مربوط به آن مشخص کند.

رحیم پور گفت: در گذشته وقتی اختراعی در دنیا انجام می شد با اختلاف زمانی طولانی به کشور ما می آمد ولی اینترنت و فضای مجازی با سرعت زیادی به کشور ما آمده و سریع رشد پیدا کرده است. ما در حوزه فضای مجازی از دنیا عقب نیستیم تا جایی که اوباما ایران را یکی از رقبای رسانه ای خود می داند.واین علامت خوبی است.

وی ادامه داد: یک جور تناقض در رفتار و حرکات صاحبان اینترنت و شبکه های مجازی می بینیم.از طرفی به شدت محتوا را کنترل می کنند و از طرفی ادعای آزادی در فضای مجازی را دارند.

رحیم پور ازغدی با استناد به اسناد و مدارک تاریخی گفت: اینترنت و فضای مجازی در یک فضای علمی و آکادمیک متولد نشده است بلکه در فضای جنگی و نظامی با هدف غلبه و نفوذ و جاسوسی ایجاد شده است. بعد وارد فضای اقتصادی و امروز در حوزه فرهنگ سخت مشغول کار است.

وی افزود: انقلاب فضای مجازی کمتراز انقلاب گوتنبرگ نبوده است. ویژگی اصلی این انقلاب این است که هرچه استفاده کنندگان در این فضا بیشتر می شوند به سمت برهوت و خنثی شدن پیش می روند.

رحیم پور ازغدی ضمن اشاره به اینکه اینترنت  فضای مجازی مطالبه نظام سرمایه داری در جهت رسیدن به منافعش بوده است تاکید کرد.استفاده کردن از فضای مجازی هم فواید دارند و هم مضرات.یکی از مهم ترین مضرات این ساخته دست بشر، تغییرهویت است. وی پوچی گرایی و پیش رفتن به سوی برهوت و بی تفاوتی و عادی سازی، واگرایی، ازهم پاشیدگی خانواده، تمایل به فرهنگ غرب در افراد را نیز از آسیب های فضای مجازی نام برد که صاحبان این صنعت آن را در پوشش روشن فکری جریان آزاد اطلاعات مخفی کرده اند.

وی افزود: ازنکات مثبت فضای مجازی می توان به گفتمان سازی،مدیریت افکار، ایجاد فضای بحثی به جای متکلم وحده بودن، استفاده سریع و آسان و کم هزینه را از دیگر فواید این فضا نام برد.

رحیم پور ازغدی در پایان افزود: سرنوشت انقلاب اسلامی با فضای مجازی گره خورده است. با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود می توان پیام انقلاب اسلامی را که پیام بزرگی برای جهان است، انتشار داد.

به گزارش فارس، سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن ماه در بوستان گفت‌وگو آغاز شد و تا 28 بهمن ماه ادامه دارد.

نمایشگاه شامل چهار بخش مهم رسانه‌های برخط، پویانمایی، نشر دیجیتال و کودک و نوجوان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت 20 امروز از نمایشگاه بازدید کنند.