Gerdab.IR | گرداب

ساماندهی VOD توسط مرکز فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه VOD تازه در شرایط شروع کار و فضا غیرشفاف است، مرکز ملی فضای مجازی به‌این حوزه جهت شفاف‌سازی ورود خواهد کرد.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروزآبادی درباره اینکه مجوزهای VOD وزارت ارشاد چه تضمینی برای بقای استارت‌آپ‌های از پیش شکل گرفته در کشورمان مبتنی بر تلویزیون اینترنتی دارد، اظهار کرد: نمونه بارز این قبیل کسب‌وکارها را در آپارات که می‌توان از آن به عنوان یوتیوب ایرانی نام برد، شاهد هستیم که تضمین خاصی برای آن لازم نیست.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد: این کسب‌وکار به دلیل اینکه از زبان‌ها و فیلم‌های محلی پشتیبانی می‌کند، با استقبال خوبی توسط مردم روبرو است و لذا همین موضوع تضمینی قوی برای بقای آن به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه آپارات در ایران شرایط موفقیت بهتری نسبت به یوتیوب دارد، درباره محدودیت در تعداد بازیگران VOD و چالش‌هایی که این موضوع می‌تواند در آینده به دنبال داشته باشد نیز گفت: با توجه به اینکه تازه در شرایط شروع کار هستیم و فضا غیرشفاف است، مرکز ملی فضای مجازی به این حوزه جهت شفاف‌سازی ورود خواهد کرد.

فیروزآبادی تصریح کرد: شیوه صدور و اعطای مجوزهای لازم در این حوزه را بررسی خواهیم کرد و با شفافیت کامل به سمت ساماندهی این فضا می‌رویم.

به گزارش تسنیم، اولین سری از مجوزهای پروژه ملی سامانه نمایش درخواستی (VOD) هفته گذشته توسط موسسه رسانه‌های تصویری به نیابت از وزارت ارشاد به شش شرکت داخلی ایلا نرم‌افزار، مبین‌وان، به‌سیما، رایتل، پیک‌آسا و صباسل اعطاء شد.