Gerdab.IR | گرداب

رقابت استارتاپ های خدمات بانکی

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

۵۰ ایده پیشنهادی در حوزه خدمات نوین مالی و پرداخت، در مسابقه رویداد نوآورانه یک شرکت دانش بنیان برای تبدیل شدن به طرح تجاری، به رقابت می پردازند.

به گزارش گرداب، رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت موسوم به «فین‌تک» توسط مرکز نوآوری و فناوری شرکت دانش بنیان فناپ از فردا چهارشنبه رسما افتتاح می شود.

در این رویداد ۵۴ ساعته که تا جمعه چهاردهم اسفندماه در موسسه آموزش عالی خاتم ادامه خواهد داشت، ۱۲۷ نفر از تهران و دیگر شهرهای ایران ثبت نام کرده اند و به ارائه ایده و تولید محصولاتی در حوزه های بورس، بانکداری، پرداخت و پرداخت خرد خواهند پرداخت.

از مجموع این افراد، ۵۰ نفر صاحب ایده هستند که با رای هیات داوران و حضار، بین ۱۵ تا ۲۰ ایده پیشنهادی تا چهارشنبه شب انتخاب شده و با تشکیل تیم‌هایی به رقابت می پردازند.

این ایده ها از طراحی یک رسانه در حوزه بانکی گرفته تا تولید نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه، طراحی نرم افزارهای خرید و فروش سهام، تولید بازی های آنلاین در بخش خدمات مالی یا حتی ارائه سرویس های جدیدی نظیر NFC و QR کد و ... را در بر می گیرد که شرکت کنندگان، امکان طراحی و تولید آنها را دارند.

مصطفی نقی‌پورفر، عضو هیات مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ در این باره گفت: این مرکز از سال گذشته، تصمیم گرفت به‌منظور ترویج کارآفرینی، رویدادهای مختلفی را در حوزه های گوناگون برگزار کند و طبعا فناوری های مالی یکی از همین حوزه های جذاب است.

وی با بیان اینکه این نوآوری در بخش مالی و پرداخت، باعث ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به مشتریان می شود، افزود: رویداد فین‌تک در واقع به مجموعه‌ای از فناوری های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گفته می شود که به بروز خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک خواهد کرد.

نقی‌پورفر، نخستین هدف در اجرای این طرح را آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی و سپس شناسایی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها در این حوزه عنوان و اضافه کرد: در این ۳ روز، ۴ کارگاه تخصصی در حوزه کسب و کارهای مرتبط برگزار و به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که چطور می توانند یک کسب و کار موفق برای خود ایجاد کنند.

وی همچنین از در اختیار قرار گرفتن لابراتور و ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری به شرکت کنندگان خبر داد و گفت: افراد می توانند با استفاده از این لابراتور در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم افزارهای خود را تست کنند. همچنین طی این سه روز، بیش از ۴۰ مربی به راهنمایی و کمک آنها می آیند.

مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، سه عامل اصلی را در تصمیمات هیات داوران تاثیرگذار دانست و گفت: میزان نوآورانه بودن ایده، مدل درآمدزایی کسب و کار و فعالیت تیمی افراد، سه عاملی است که می تواند ایده را به یک شرکت نوپا تبدیل کند.