Gerdab.IR | گرداب

تکلیف خدمات آسیب‌رسان مشخص می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای بار دیگر در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفت.

به گزارش گرداب، طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مرداد ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دی ماه سال جاری در توضیح گزارش این کمیسیون درباره این طرح اظهار داشت: در دهه‌های اخیر شاهد تبلیغات محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در برخی رسانه‌های ماهواره‌ای، رسانه ملی و حتی برخی سایت‌های داخلی هستیم که علی‌رغم پیش‌بینی جرایم در این خصوص تاکنون مجازات بازدارنده‌ای صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: طرح مذکور وزارت بهداشت را مکلف به برخورد با داروهای آسیب‌‌رسان کرده و از توزیع قاچاق و تبلیغات غیرمجاز و غیراستاندارد داروهای آسیب‌رسان جلوگیری می‌کند.

او با اشاره به فوت 3 نفر در سال گذشته به دلیل مصرف داروهای آسیب‌رسان گفت: تصویب این طرح موجب گذر داروها از زیر ذره‌بین مسئولان می‌شود، همچنین رسانه‌ها را از تبلیغات اغراق‌آمیز داروها و مکمل‌های غیر استاندارد منع می‌کند.

همچنین در ادامه و پس از سخنان مخالفان این طرح، علی لاریجانی رئیس مجلس پیشنهاد کرد که این طرح برای بررسی به کمیسیون بازگردد.

وی برهمین اساس گفت: برای اینکه کمیسیون بهداشت و درمان در این طرح شان بخش‌های مختلف را مشخص کند و روشن نوشته شود، بهتر است به کمیسیون ارجاع شود چراکه مخالفت‌ها نشان می‌دهد این طرح ایراداتی دارد و باید دقیق نوشته شود.

حال با گذشت دو ماه از این موضوع، نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان دو روز دیگر به سروقت این طرح که کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی نیز در آن دخیل هستند، می‌روند.