Gerdab.IR | گرداب

آسیبهای فضای مجازی؛

پدیده متاهل های مجرد در دنیای مجازی!

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

ویروس های مدرن این روزها زندگی زوجین را تحت الشعاع خود قرار داده اند.

به گزارش گرداب، گاهی اوقات مسائلی در سطح جامعه و روزنامه ها و سایت ها مطرح می شود که باور آن برایمان سخت است تا جایی که انگار قصه است و برای زندگی خصوصی ما اتفاق نمی افتد. تصور کنید خبر یک بیماری مسری در یکی از کشور های مجاور به گوش ما می رسد نگران آن روزی هستیم که نکند این ویروس مرزها را بشکند و وارد کشورها شود. خیلی از مشکلات امروزی ما مانند همین ویروس ها مهمان ناخوانده زندگی ما هستند.

تاسف انگیز می شود وقتی وجود این ویروس ها و بیماری ها برایمان عادی شود و برای در امان ماندن از آن ها تلاشی نکنیم. خیلی راه دوری نروید چرا که همین مانیتورهای به اصطلاح ساده و بی خطر زندگی و روابط شما را تحت الشعاع خود قرار داده است.

این روزها حرف از دختران و پسرانی است که از ازدواج واهمه دارند و تن به آن نمی دهند. نکته ی مهمی که افراد آن را دست کم می گیرند ترک عادات و رفتارهای دوران مجردی است. بعضی از این شرایط فردی و برخی دیگر خانوادگی هستند و فرد در اینکه بتواند خود را با شرایط جدید سازگار کند نقش زیادی دارد. اما مشکل اصلی از آن جایی شروع می شود که این آمادگی به دست نیاید و آن گاه آمار طلاق ها در سال های اولیه زندگی مشترک بالا می رود.

تصور کنید دختران و پسرانی که تا دیروز زمان مشخصی برای استراحت خود نداشتند و بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی پرسه می زدند با تصمیم به شروع ازدواج و زندگی متاهلی وارد دنیای جدیدی می شوند که این ویژگی ها بسیار متفاوت با دنیای مجردی است.

در تحقیقاتی که مشاوران ازدواج و طلاق انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که عامل بسیاری از جدایی های بعد از ازدواج رفتارهای دوران مجردی است. آن گونه که آمار ها نشان می دهد در 9 ماهه امسال 122 هزار و 340 واقعه طلاق به ثبت رسیده است. نوجوانانی که دائم مورد توجه والدین بودند و هیچ گاه کمترین مسئولیتی را قبول نکردند نمی توانند از پس مسئولیت های زندگی مشترک بر بیایند.

ویروس های مدرن قدرتمند امروزی که به خاطر تاثیر گذاری شان بی صدا و قدم به قدم  وارد زندگی ما می شوند که گمان نمی کنیم راه خطایی رفته ایم تا حدی جزئی از دنیایمان می شوند و با خودشان هزار توجیه و دلیل به همراه دارند. ویروس های رفتاری قدرت این را دارند که با عبور از هر مرزی با توجه به فرهنگ و دین مردم آن مرز و بوم خود را تغییر شکل دهند تا با استقبال بیشتری مواجه گردند.

ارتباط های اینترنتی نامناسب تا چند سال گذشته چندان مرسوم نبود اما با گذشت زمان و پر رنگ تر شدن ابزار، این نوع ارتباط هم روز به روز قوی تر و با امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار گرفتند. سالهاست که زمزمه هایی از این نوع ارتباط مجازی نامناسب شنیده می شود اما این روزها زمزمه ها تبدیل به فریاد هایی گوش خراش شده اند. ارتباطات در دنیای مجازی به خاطر نوع آن و وسیله ای که بین ما و شخص دیگری قرار دارد صورت می گیرد، به راحتی قابل کنترل در دنیای واقعی نیستند. کلمات مخفی شده پشت مانیتور احساسات مخفی درونشان را به خوبی می پوشانند.

حال با تمام صحبت ها می توان به دو نکته اشاره کرد که سیر کردن در دوران مجردی بعد از ازدواج می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد و قبل از ازدواج باید تمام مسائل و صحبت ها در قالب جلسات مشاوره حل شود.