Gerdab.IR | گرداب

دبیر شورا مطرح کرد:

مهمترين برنامه هاي شوراي عالي فضاي مجازي در سال جاري

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی از زبان دبیر شورا در سال جاری ارائه شده است.

به گزارش گرداب؛ ابوالحسن فيروزآبادي دبیر شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در سال جاري تلاش مي كنيم حوزه هايي كه بيشترين فعاليت را در فضاي مجازي دارند مورد اهتمام جدي تري قرار گيرند كه مهمترين آنها راه اندازي شبكه ملي اطلاعات و صيانت از فضاي مجازي است.

وی افزود:آموزش عمومي مردم در فضاي مجازي، ساماندهي پيام رسان هاي اجتماعي برخط از ديگر برنامه هاي اين شورا در سال جاري است كه به ترتيب به آنها پرداخته خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين موضوعات ديگري مانند خط و زبان فارسي در فضاي مجازي، دانش نامه هاي برخط، تقويت موتورهاي جستجوي بومي در سال ٩٥ به آنها پرداخته خواهد شد.

فيروزآبادي با اشاره به اينكه به دنبال پياده سازي شبكه ملي اطلاعات هستيم، اظهار كرد: تسريع در راه اندازي اين شبكه يكي از وظائف از سوي محوله رهبر معظم انقلاب است و اين شورا با تمام توان در تلاش براي تحقق آن است .

وي به ارائه بخش مهمي از فعاليت هاي دولت در قالب برنامه دولت الكترونيك اشاره كرد و افزود: براساس گزارشي كه وزارت ارتباطات ارائه كرد در اواخر سال جاري شاهد اين هستيم كه بخش قابل توجهي از فعاليت هاي دولت در قالب برنامه دولت الكترونيك ارائه مي شود.

فيروزآبادي همچنين به نشست رئيس جمهور در اولين روز كاري سال ٩٥ با مديران حوزه فناوري و اطلاعات اشاره كرد و گفت: رييس جمهور در اين نشست اظهار اميدواري كردند كه امسال شاهد تصميمات مهمتري در شوراي عالي فضاي مجازي باشيم.

دبير شوراي علي فضاي مجازي گفت: با توجه به بازديدي كه رييس جمهوري از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در ابتداي سال جاري داشتند به نظر مي رسد كه امسال، سال خوبي در خصوص تصميم ها و سياستگذاري ها در فضاي مجازي خواهد بود.