Gerdab.IR | گرداب

تکرار موفقیت سایبری اسرائیل در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

آمریکا برای ارتقای توان امنیت سایبری خود، در تلاش است تا موفقیت‌های اسرائیل را در این زمینه، از طریق دانشگاه های خود تئوریزه و اجرایی کند.

به گزارش گرداب، دانشگاه دنور (University of Denver) اولین گردهمایی خود در امنیت سایبری را با حضور سیاستمداران، شرکت‌های سایبری، مربیان داخلی و متخصصان اسرائیلی برگزار کرد.

طی این نشست منی بارزیلای (Menny Barzilay)، مدیر ارشد اطلاعاتی شرکت فورتی تو (FortyTwo) و متخصص امنیت سایبری در اسرائیل، در سخنرانی خود عنوان کرد که آمریکا بیشتر از همه کشورهای دیگر علاقه‌مند‌است تا موفقیت‌های اسرائیل در امنیت سایبری را تکرار کند. این مدیر و چهار متخصص دیگر به این نشست دعوت‌شده بودند تا شرح دهند که چگونه اسرائیل که تنها 0.1 درصد از جمعیت جهان را دارد، بیشترین سرانه سرمایه‌گذاری را در تحقیق و توسعه دارد و 10 درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در استارت آپ های امنیت سایبری را جذب کرده و دومین دارنده بیشترین شرکت‌های خارجی است.

رام لوی (Ram Levi)، مدیر ارشد اطلاعاتی شرکت کانفیداس دیجیتال (Konfidas Digital) در این نشست عنوان کرد: ما بیشتر از هر کشور دیگری در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این به این دلیل است که تنها منبعی که ما در اختیارداریم ذهن بشر است. به گفته این متخصص امنیتی، اسرائیل 430 شرکت امنیت سایبری دولتی دارد که از سوی سازمان‌ها و اشخاص دولتی مانند نخست‌وزیر این رژیم با هدف تبدیل‌شدن به یک ابرقدرت سایبری در جهان، حمایت می‌شوند. همچنین اسرائیل از همه مردان و زنان می‌خواهد که در خدمت ارتش اسرائیل باشند و این به این معنی است که همه این افراد با مهارت‌های مرتبط با امنیت سایبری آشنایی دارند و این سرمایه بزرگی برای شرکت‌های امنیت سایبری به‌حساب می‌آید.

با ابتکار عملی که نتانیاهو در سال 2011 انجام داد، اسرائیل با نگاه به آینده در تلاش است تا خود را به‌عنوان مرجع هدایت و رهبری امنیت سایبری مطرح کند. به گفته لوی این ابتکار عمل به‌تنهایی برای اسرائیل بیش از 26 میلیون دلار هزینه داشته است. مشابه سفری که اسرائیلی‌ها به این دانشگاه داشته‌اند، سال گذشته میلادی جان هیکنلوپر (John Hickenlooper)، فرماندار ایالت کلرادو، نیز در سفری به سرزمین های اشغالی داشته است. این مقام آمریکایی در تلاش است تا ایالت کلرادو را به یک مرکز امنیت سایبری که نفوذ منطقه‌ای دارد، تبدیل کند.