Gerdab.IR | گرداب

بازی‌های‌رایانه‌ای ماکمتر صادراتی‌اند

تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر حضور افراد شایسته و توانمند در حوزه نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای، از آماده نبودن کنونی این بازی‌ها برای صادرات و حضور در بازار جهانی سخن گفت.

به گزارش گرداب، آزاد معروفی با اشاره به جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: آنچه که در این جشنواره به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای سپرده شده در رابطه با صادرات نرم‌افزار است که در این حوزه متاسفانه بازی‌های ما به ندرت به جایی رسیدند که قابلیت صادرات داشته باشند.

وی به وضعیت بازی‌های رایانه‌ای و امکان حضور در بازار جهانی اشاره و بیان کرد: آنچه که از آمار و اطلاعات دریافت می‌شود این است که بازی‌های رایانه‌ای هنوز به آنجا نرسیده که بتواند صادر شود و باید در این زمینه بیشتر تلاش، امکانات و اهمیت بیشتری به آنها داده شود تا بازی‌ها بتوانند خود را در سطح جهانی مطرح کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) کشور با تاکید بر حمایت از شرکت‌های نوپا در جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان و مسائل مربوط به استارتاپ‌ها حمایت‌های گوناگونی از جمله ایجاد پارک‌های فناوری می‌شود، اما اینکه تا چه حد مفید بوده و فرایند کار چگونه است باید نتایج آن را در آینده دید.

معروفی ادامه داد: باید بیشتر در حوزه نرم‌افزار مطالعه شود و روش‌های‌ دقیق‌تری برای این موضوع انتخاب شود. مسائل صادراتی، گمرکی، تحریم‌هایی که وجود داشته، همه مشکلاتی را ایجاد می‌کند که این موضوع آن طور که باید و شاید نباشد و البته در حال حاضر هیچ یک از این شرایط آن طور که باید و شاید فراهم نیست.

مسئول کمیسیون بازار سازمان نصر با بیان اینکه ما افراد بسیار شایسته‌ای داریم که در حوزه نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند، افزود: افراد بسیار توانایی هستند که دانش لازم را دارند و اگر امکانات و تسهیلات بیشتری در اختیار آنها قرار بگیرد می‌توانند در بازار جهانی قد علم کنند.