Gerdab.IR | گرداب

ارائه مقالات ۵Gدر قالب شبکه‌های باندپهن

تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

مسئول کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات ۲۰۱۶ گفت: این رویداد در ۲۴ سرفصل با اهداف تبادل اطلاعات علمی، ارتقای توان کشور به تکنولوژی‌های روز دنیا و کمک به مقررات‌گذاری در بخش ICT برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب، محمود کمره‌ای در نشست خبری هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات که قرار است از 27 تا 29 سپتامبر (8-6 مهر) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود با اشاره به اینکه 24 سرفصل برای ارائه مقالات در این رویداد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ارتباطات و شبکه‌های بی‌سیم، آنتن و پخش امواج، شبکه‌های باند پهن، امنیت سیستم‌ها و شبکه‌ها، ارتباطات سبز، اینترنت اشیاء، امنیت اطلاعات، شبکه‌های ابری، پردازش هوشمند، بیگ دیتا، شبکه‌های اجتماعی و استراتژی توسعه ICT-رگولاتوری بخشی از سرفصل‌های در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته علمی این سمپوزیوم با بیان اینکه سال 2014 حدود 613 مقاله به این رویداد ارسال که در نهایت 263 مورد تأیید شد، ابراز کرد: با توجه به اینکه هنوز زمان ارائه مقاله به سمپوزیوم این دوره بسته نشده، نمی‌توان آماری درباره میزان مقالات رسیده تاکنون داد اما رویه به این شکل است که مقالات برای پنج داور ارسال می‌شود تا به تأیید نهایی برسید.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این سمپوزیوم، تبادل اطلاعات علمی در زمینه‌های کاربردی است تا به این طریق بتوان از دستاوردهای جدید علمی در صنعت استفاده کرد.

او در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه سرفصل جداگانه‌ای به موضوعات مطرح در پژوهشگاه ارتباطات نظیر نسل پنجم ارتباطات (5G) جهت شرکت در سمپوزیوم نیز ارائه داده‌اید؟، گفت: قرار است این مراسم را به منظور توسعه و ترویج صنعت ICT داشته باشیم تا توان کشور به آخرین تکنولوژی دنیا ارتقا یابد. اگر می‌خواستیم تمام موضوعات مطرح در بخش را در قالب سرفصل پژوهشی و ارائه مقالات در نظر می‌گرفتیم قطعا تعداد سرفصل‌ها زیاد می‌شد اما 5G در قالب شبکه‌های باند پهن دیده شده است.

کمره‌ای خاطر نشان کرد: از سویی یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد، کمک به مقررات‌گذاری در این بخش است که می‌تواند به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بسیار کمک کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جوائزی جهت تقدیر از ارائه دهندگان مقالات برتر نیز در نظر گرفته‌اید؟، گفت: به دلیل اینکه سمپوزیوم علمی است شاید بعد جوائز چندان اهمیتی نداشته باشد زیرا اغلب ارائه دهندگان به دنبال این هستند که مقالات‌شان ایندکس شود. این موضوع از اهمیت بیشتری در نظر آنها برخوردار است.

او افزود: البته با این حال مقالات برتر چه آنهایی که مکتوب ارسال و چه آنهایی که شفاهی ارائه شده‌اند، مورد تقدیر و تشویق در حضور حاضران در مراسم قرار می‌گیرند.

کمره‌ای با اشاره به اینکه از سال 2001 عنوان این سمپوزیوم IST بوده است، درباره تغییر عنوان آن به ISCT گفت: بعد از فراگیری حوزه مخابرات و ارتباطات، تمرکز به سمت فناوری اطلاعات هم جلب شد و پابه‌پای هم پیش رفتند. از سویی دیگر عنوان مرکز تحقیقات مخابرات هم به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد که صلاح دیدیم ترکیبی از ICT را به این عنوان به شکلی ظریف وارد کنیم.

مسئول کمیته علمی این سمپوزیوم درباره هزینه شرکت در این مراسم نیز گفت: برای دانشجویان ایرانی از 150 تا 175 هزار تومان، برای ایرانیان به غیر از دانشجویان از 300 تا 350 هزار تومان، برای دانشجویان خارجی از 150 تا 180 یورو و برای خارجیان به غیر از دانشجویان از 300 تا 360 یورو است.