Gerdab.IR | گرداب

جنگ امروز در فضای مجازی است

تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز مقابله با جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمن با جنگ مسلحانه نیست بلکه در فضای مجازی و ماهواره‌ها است.

به گزارش گرداب، سردار حسین نجات عصر دوشنبه در اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در مقابل خود یک جبهه فرهنگی و گسترده‌ای را مشاهده می‌کنیم که این جبهه یک سمتش از سوی آمریکا و یک سوی دیگر آن جریان‌های غرب‌زده، غرب‌باور و فریب‌خورده هستند که همه آنها یک مقصد را دنبال می‌کنند و آن مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: علت این مقابله با نظام جمهوری اسلامی این است که امروز در خاورمیانه و غرب آسیا یک جریان بیداری اسلامی به تاثیرگذاری ایران اسلامی ایجاد شده که تمامی قدرت‌های استکباری را به چالش کشیده است.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز اگر ایران نبود داعش عراق را در اختیار می‌گرفت و اگر کار مستشاری ایران در سوریه نبود داعش و امسال الانصره کل سوریه را در اختیار می‌گرفتند.
 
سردار نجات رویکرد دشمنی آمریکا با کشورمان اشاره کرد و افزود: امروز بخشی از نطق‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران است و طبیعی است که جبهه فرهنگی آنان به دنبال نابودی ایران است و مقابله آنان با کشورمان با جنگ مسلحانه نیست و در همین فضای مجازی و ماهواره‌ها خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: هدف تحریم برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نیست بلکه هدف این است که ایران از سیاست‌های منطقه‌ای، آرمان‌ها و اهداف انقلابی دست‌بردارد و به کرات آنها نیز گفته‌اند که موضوع هسته‌ای گام اول است و باطن توافقنامه تغییرات رفتار ایران است.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تحریم به دنبال تغییر رفتار ما است تا از آرمان‌ها، انقلابیگری و اهداف دست برداریم و دیگری بحث نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.
 
سردار نجات با اشاره به رویکرد کشورهای غربی نسبت به فضای مجازی گفت: علامت تعجب نیست که در کشورهای آمریکایی و اروپایی برای دانش‌آموزان سیم‌کارت دانش‌آموزی ارائه می‌شود و اجازه ورود به هر شبکه‌ای را به آنان نمی‌دهند اما در ایران علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب چرا اجازه داده می‌شود شبکه‌های مجازی و محل جولان حمله به ناموس و اعتقادات و مردم باشد؛ دانش‌آموز 15 ساله چه گناهی دارد که هر جای تلگرام وارد می‌شود حمله به اخلاق و انسانیت است؛ آیا مسئولان در این زمینه وظیفه ندارند؟
 
وی اضافه کرد: نفوذ در همین جا است به طوری در دستگاه‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند که وزیرمان نمی‌تواند دستورات را اجرایی کند و معاون نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند؛ چرا تلگرام باید بیش از 25 میلیون نفر در ایران مشتری داشته باشد؟
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آدم از برخی شبکه‌های فضای مجازی گریه‌اش می‌گیرد و دلش برای جوانان می‌سوزد که چرا دستگاه‌های فرهنگی در این هجمه به ناموس و اخلاق مردم نباید مقابله کنند؛ آیا جز این است که دستگاه ها منفعل شده‌اند.
 
سردار نجات افزود: محور بعدی تغییر باور مردم است و به دنبال این هستند و این باور که انقلاب کارآمد است و می‌تواند در دنیا تغییرگذار باشد باید بمیرد و این کار در فضای مجازی انجام می‌شود.
 
وی یادآور شد: یک روز می‌گفتیم اول ماهواره و بعد فضای مجازی،‌ولی امروز می‌گوییم اول فضای مجازی و بعد ماهواره‌ است که باید از مرزهای عقیدتی و ملی خود در این فضا محافظت کنیم.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب توصیه کرد تا اپلیکیشن‌های مناسبی را طراحی‌ کنند تا جوانان به سراغ تلگرام نروند و یا اینترانت ملی طراحی شود تا در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.
 
سردار نجات تصریح کرد: امروز تمام دانش‌آموزان مدرسه‌ای در معرض جنگ قرار دارند؛ در گذشته خاکریز در جنگ مشخص بود اما امروز این جنگ نرم در خانه و کنار ما قرار گرفته.
 
وی به راهکارهای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ابتدا دانش فنی را باید بالا ببریم و نرم افزار و سخت‌افزار مورد نیاز کشور را تولید کنیم و دیگر آن که سواد رسانه‌ای کاربرها را افزایش دهیم.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سوم این که حضورمان در فضای مجازی باید با ابتکار و هنر باشد اگر دنبال این باشیم مخاطبان ما فقط بچه حزب‌اللهی‌ها باشند این معلوم می‌شود که رسالت را انجام نداده‌ایم باید هنر این باشد که تمامی افراد اعم از کاسب، کارمند و کارگر را درک کرده و ارتباط برقرار کنیم و برقراری ارتباط نیز هنر می‌خواهند.
 
سردار نجات در ادامه این توصیه را به رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی و فعالان آن گفت: گفتمان انقلاب را گسترش دهید چرا که امروز جریان اسلام آمریکایی متحجر و واداده وجود دارد و در مقابل آن اسلام انقلابی است که باید بدان توجه داشته باشیم.
 
وی با تبیین اسلام متحجر و واداده و اسلام انقلابی گفت: اسلام انقلابی در مواجهه با قدرت‌ها کوتاه نمی‌آید؛ هر جا کوتاه آمدیم سوارمان شدن و مرزها را از دست داده‌ایم ولی هر جا ایستادیم توانمند شدیم و روحیه عزت و سربلندی را در بین جوانان و احاد مردم بدمیم.