Gerdab.IR | گرداب

اینترنت‌رومینگ‌ملی‌همچنان نسل2 است

تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از درخواست برای تغییر طرح تجاری رایتل، گلایه مشترکان این اپراتور از اینترنت نسل ۲ در رومینگ ملی و منسوخ شدن تماس تصویری دقیقه‌ای ۱۶۰ تومان خبرداد.

به گزارش گرداب، مجید صدری در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره بازنگری طرح تجاری رایتل در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات اظهارداشت: طبق دستورالعمل قانونی، این اپراتور می‌تواند پس از مدتی برای بازنگری در طرح تجاری درخواست ارائه کند که هم‌اکنون این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه درباره جزئیات مورد درخواست رایتل برای بازنگری در طرح تجاری گفت: مواردی از جمله قیمت، نوع سرویس، و تعهدات پوششی از جمله موضوعات درخواستی است. برای مثال طبق طرح تجاری فعلی تعهداتی داشته‌ایم که باید به آنها می‌رسیدیم اما نرسیدیم.

* اینترنت رومینگ ملی همچنان نسل 2 است

صدری همچنین از نارضایتی مشترکان رایتل از رومینگ دیتا خبرداد و گفت: زمانی که موافقت‌نامه رومینگ ملی موبایل توسط 3 اپراتور به امضا رسید 2 اپراتور اول و دوم مجوز نسل 3 موبایل نداشتند اما اکنون که خدمات نسل 3 را ارائه می‌دهند باز هم اینترنتی که در رومینگ ملی به مشترکان رایتل ارائه می‌شود اینرتنت نسل 2 است.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در رومینگ دیتا هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن بسته‌ها و براساس نرخ آزاد کیلوبایت محاسبه می‌شود که نسل 2 بودن اینترنت در رومینگ باعث نارضایتی مشترکان رایتل شده است.

وی ادامه داد: درخواست اصلاح این موضوع به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است.

*تماس تصویری منسوخ شد

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه درباره سرنوشت تماس تصویری موبایل،  اظهار داشت: مستندات مورد درخواست مرکز ملی فضای مجازی درباره تماس تصویری توسط رایتل ارائه شده و هر موقع آمادگی ارائه این سرویس وجود داشت ما نیز تبعیت خواهیم کرد.

وی گفت: اما تماس تصویری بخشی از طرح تجاری رایتل بوده است و در نبود آن بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز شده‌ایم.

صدری گفت: اما امروز دیگر تماس تصویری با وجود نوع گوشی‌ها و ورود پیام‌رسان‌ها بی‌معنی شده است. برخی از گوشی‌ها امکان تماس تصویری را دارند و برخی مانند اپل سرویس از جداگانه‌ای برای این منظور برخوردار هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی با پیام‌رسان‌ها می‌توان با هزینه بسیار کمتری تماس تصویری داشت کسی دقیقه‌ای 160 تومان بابت تماس تصویری رایتل نخواهد پرداخت و خودم هم از این سرویس استفاده نخواهم کرد.