Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات:

ظرفیت فنی شناسایی ادمین پیج ها و کانال های شبکه های اجتماعی وجود دارد

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت فنی شناسایی ادمین پیج ها و کانال های شبکه های اجتماعی ها برای نهاد های نظارتی و مراجع قانونی وجود دارد.

به گزارش گرداب، برنامه "متن و حاشیه" امشب از شبکه سه سیما پخش با حضور نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روی آنتن رفت. در این برنامه مباحثی از جمله فیلترینگ هوشمند با توجه به رونق شبکه های اجتماعی و شبکه ملی اطلاعات پرداخته شد.

نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات درباره شناسایی مدیران کانال های تلگرامی گفت: ظرفیت شناسایی ادمین پیج ها و کانال های شبکه های اجتماعی ها از لحاظ فنی برای نهاد های نظارتی و مراجع قانونی وجود دارد، اما نیازمند به شاکی خصوصی و یا عمومی و اثبات جرم و انجام سایر فرایند های قانونی است.

در این برنامه همچنین ارتباطی تلفنی با سخنگوی وزارت کشور نیز صورت گرفت، امیری در مورد نحوه دستگیری مدیر کانال تلگرامی که تصاویری خارج از عرف با ادعای دلیل ردصلاحیت نماینده اصفهان منتشر کرده بود گفت: با توجه به وجود شاکی خصوصی در این پرونده و با کمک زیرساخت های فنی و مخابرات ادمین این کانال شناسایی شد.

امیری در جواب این سوال که چرا با سایر صفحات خارح از عرف برخورد نمی شود و مدیران این صفحات دستگیر نمی شوند گفت: بستگی به نوع موضوع و وجود شاکی خصوصی یا عمومی برای این پرونده ها دارد.