Gerdab.IR | گرداب

تفاهم مخابرات و قزاقستانی ها

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرکت مخابرات ایران در زمینه گذر از نسل ۴ به ۵ با شرکت مخابرات قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش گرداب، برات قنبری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه مخابرات ایران یک اپراتور بزرگ در منطقه است، اظهار کرد: بخش ارتباطات ایران با اختصاص 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی، سهم عمده‌ای در رشد اقتصادی کشور دارد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در همین زمینه افزود: اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را سه برابر کنیم.  

وی گفت: در پنج سال آینده 15 میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است.  

قنبری گفت: هم‌اکنون در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت 20 مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در پنج سال آینده برسیم.
او با اشاره به بازنگری در ساختار شرکت مخابرات ایران، ابراز کرد: بحث FMC و گذر از نسل چهار برای ما بسیار جدی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکی از زمینه‌های همکاری با قزاقستان گذر از نسل 4 به نسل 5 خواهد بود، گفت: ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می‌کنیم.

قنبری با بیان اینکه علاقمند هستیم در سایر زمینه‌ها مثل مراکز IXP با هم همکاری داشته باشیم، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. ایران پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است به نحویکه بیشتر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.  

وی گفت: در کشور ما، ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تامین می‌شود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده‌ایم.  

در این دیدار، مدیرعامل قزاق تلکام نیز با ابراز خشنودی از این تفاهم همکاری گفت: شرکت مخابرات قزاقستان در بخش توسعه ارتباطات روستایی نیز فعالیت می‌کند ولی به دلیل وسعت زیاد، ارتباطرسانی در این بخش با مشکلاتی مواجه است و لذا از شرکت مخابرات ایران تقاضای همکاری داریم.