Gerdab.IR | گرداب

آمریکایی‌ها از اینترنت می‌ترسند!

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

نتایج گزارش جدید وزارت بازرگانی آمریکا، نقض حریم خصوصی را بزرگ‌ترین نگرانی سایبری شهروندان این کشور عنوان کرد.

به گزارش گرداب، چندی پیش نتایج یک نظرسنجی، حملات سایبری را دومین هراس بزرگ مردم آمریکا معرفی کرده بود. به‌تازگی، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش جدیدی منتشر کرده که ثابت می‌کند، خطر بالای نقض حریم خصوصی، آمریکایی‌ها را متقاعد کرده تا اینترنت استفاده نکنند.

وزارت بازرگانی برای انجام این تحقیق از 41 هزار شهروند آمریکایی نظرسنجی به عمل آورده است. تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان اعلام کردند، به دلیل احتمال بالای نقض حریم خصوصی، از به اشتراک‌گذاری نظراتشان در فضای سایبر خودداری می‌کنند.

رفی گلدبرگ (Rafi Goldberg)، تحلیلگر ارشد وزارت بازرگانی آمریکا با اشاره به ضرورت تأمین امنیت حریم خصوصی، گفت: "روزانه، میلیاردها کاربر در سراسر جهان، از اینترنت برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، انجام کارهای اقتصادی و ارتباط با عزیزان خود استفاده می‌کنند. برای حفظ روند رو به رشد استفاده از اینترنت، جلب اعتماد کاربران در مورد حفظ امنیت حریم خصوصی ضروری است."

به ادعای وزارت بازرگانی آمریکا، 20 درصد از شهروندان این کشور اطلاعات خصوصی خود را در حملات سایبری از دست داده‌اند. 66 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، سرقت اطلاعات شخصی را بزرگ‌ترین تهدید سایبری عنوان کردند؛ 50 درصد آنها نیز سرقت اطلاعات بانکی را بزرگ‌ترین نگرانی سایبری عنوان کردند. در پایان گزارش وزارت بازرگانی آمده است:

"مشکلات حریم خصوصی و امنیت سایبری، فعالیت‌های اقتصادی در فضای سایبری را کاهش خواهد داد و جریان آزاد اطلاعات در این فضا را با مشکل روبرو خواهد کرد."