Gerdab.IR | گرداب

یک پژوهشگر تشریح کرد؛

پشت پرده دستگیری جاسوس سازمان اطلاعات آمریکا در کشور

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: "نزار ذاکا" جاسوس رسمی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در داخل کشور در دام سازمانهای اطلاعات نظام گرفتار شد و بلافاصله شبکه "ذاکا" در داخل کشور شناسایی شد اما متاسفانه سرشاخه پروژه نفوذ از دستگیری مصون ماند.

به گزارش گرداب، سید علیرضا آل داوود در سی و دومین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با عنوان "نفوذ سایبری جریانی در پسابرجام" با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درباره نفوذ جریانی اظهار کرد: نفوذ به دو شیوه نفوذ فردی و نفوذ جریانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر دغدغه و اهمیت فضای مجازی در بیانات امام خامنه‌ای اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی و پیگیری مکرر مدیریت و وضع قوانین مناسب و دقیق  برای جلوگیری از آسیبها و تهدیدات فضای مجازی به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیتهای این فضا برای استفاده در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی و صدور این انقلاب به قلبها و ذهنهای تمام بشریت هستند.

آل داوود به اجرای سیاست اسکوئیز برای ایران توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: این نوع سیاست می‌گوید که دشمنت را در آغوش بگیر و با نوازش و محبت، چنان محکم فشار بده که نَفَسش قطع شود و بمیرد، آن وقت طرف مقابل تا لحظه مرگ، فکر می‌کند که شما در حال محبت کردن به او هستید.

این پژوهشگر جنگ نرم به طرحهای کارشناسی شده صهیونیستها و استکبار جهانی و اندیشکده‌های آنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی در پروژه مهم نفوذ، اقدام به یارگیری در داخل کشور کرده است و متاسفانه در فتنه 88 و پس از آن بسیاری از مسئولان غربگرا که آمریکا را کدخدا می‌دانند نیز آلوده و جذب دشمنان به منظور براندازی انقلاب اسلامی شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن پروژه نفوذ از سوی امام مسلمین در سطح سخنرانیها و دیدارهای رسمی ایشان، "نزار ذاکا" جاسوس رسمی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در داخل کشور در دام سازمانهای اطلاعات نظام گرفتار می‌شود و بلافاصله شبکه "ذاکا" در داخل کشور شناسایی می‌شود اما متاسفانه با فشار برخی از افراد، سرشاخه پروژه نفوذ سایبری از بازداشت توسط این نهادها مصون می‌ماند.

آل داوود گفت: فرد سرشاخه نفوذ از سوی بسیاری از رسانه‌ها آقای "ن.ج" معرفی شد و حتی بی بی سی فارسی واکنش افرادی که بازداشت این فرد را خطری برای خود و اطرافیانشان می‌دانستند را پوشش خبری داد.

این پژوهشگر فضای مجازی به کلید رمز پروژه اطلاعاتی " برداشت پسته ایرانی " که توسط اندیشکده Critical threats (تهدیدات بحرانی) بر ضد ایران اسلامی آماده شده، اشاره کرد و اظهار داشت: در این پروژه اطلاعاتی عنوان می‌شود بعد از توافق هسته‌ای با ایران فرصت مناسبی برای نفوذ سایبری به این کشور فراهم شده و در این پروژه، محوریت کار براساس جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با محیط‌های سایبری و فضای مجازی کشورمان عنوان شده است.

وی افزود: در این پروژه، عنوان شده که اطلاعات جمع‌آوری شده از ایران در اختیار سازمان های اطلاعاتی غربی قرار می‌گیرد و این در حالیست که مشتری این اطلاعات فقط آمریکایی‌ها نیستند بلکه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اعم از عربستان، قطر و بحرین این اطلاعات را خریداری می‌کنند.

 آل داوود تصریح کرد: نفوذ برنامه‌های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و ... که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته و 365 روز سال در حال جمع‌آوری اطلاعات از مردم ما هستند در راستای این پروژه، یک‌باره در کشورما بیش از 40 میلیون نفر را درگیر خود می‌کنند و این اطلاعات سرقت شده برای نابودی فرهنگها و اجتماعات مذهبی و ریشه‌دار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود نفوذیها در جریان اصلاح‌طلب و تسهیل پروژه نفوذ در کشور از سوی آمریکاییها و صهیونیستها خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبانی که بعد از اغتشاشات سال 88 از کشور فرار کردند، نقش مؤثری در جمع‌آوری این اطلاعات دارند و این اطلاعات را هم فقط به آمریکاییها نمی‌دهند.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: مواردی بوده است که این وطن‌فروشهای خائن لیبرال، این اطلاعات ذی‌قیمت را به کشورهای عربی هم فروخته‌اند.

آل داوود اظهار داشت: در این گزارش اطلاعاتی دو راه حل وجود استانداردهای بین‌المللی و ارائه لیسانسهای جهانی و تبادل پروپوزالهای فنی در حوزه سایبری برای درگیر کردن ایران در چالشهای فنی و مشخص شدن سطح دسترسی در فضای مجازی برای نفوذ از طریق فضای مجازی عنوان شده است.

وی با تاکید بر اینکه برجام فرصتهای بسیاری برای نفوذ از تمامی جهات به خصوص فضای مجازی به کشور را باز کرده است، افزود: به انحراف کشاندن شبکه ملی اطلاعات یا تحریم نشدن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سخت‌ترین شرایط تحریم نشان دهنده عزم راسخ دشمن برای نفوذ و ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی است.

آل داوود یادآور شد: نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکیل شبکه چند لایه، نفوذ در صدا و سیما و تبلیغ سراسری استفاده از پیام‌رسانهای صهیونیستی غربی نظیر اینستاگرام و تلگرام، به بن بست کشاندن پروژه‌های ملی فناوری اطلاعات و فضای مجازی، ایجاد مشکلات بسیار برای کارآفرینان مستقل و ارزشی در حوزه فناوری اطلاعات، خلل در جلسات و تصمیم‌گیریهای  شورای عالی فضای مجازی، برنامه‌ریزی برای حذف مدیران ارزشی از نهادهای تصمیم‌گیرنده فضای مجازی، هدر دادن زمان برای جلوگیری از آسیبهای فضای مجازی با لطیفه‌هایی نظیر فیلترینگ هوشمند، وارد کردن شرکتهای صهیونیستی برای تجهیز شبکه ملی اطلاعات و شبکه همراه کشور و ارتقای یک‌باره نسلهای تلفن همراه و اینترنت در کشور بدون پیوست فرهنگی و ... از جمله تلاش سازمان نفوذ و باند نیویورکیها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده است.

وی از دیگر مصادیق نفوذ از طریق فضای مجازی به کشور را برگزاری دوره‌های "استارت اپ ویکند جهانی" (گفتگوی سایبری ایران) با حمایت مدیران صهیونیستی گوگل دانست و اظهار داشت: مدیران گوگل از یک طرف «گفتگوی سایبری ایران» را با حضور انواع شاخه‌های ضدانقلاب، اداره می‌کنند و در آن راه‌های مدیریت اجتماعات جوانان جویای کار ایرانی با قفل کردن چرخه ثروت و قدرت در دست خود را ارائه می‌دهند و از سوی دیگر شهر به شهر آزادانه در ایران با استفاده از مشاوران آموزش دیده از فرنگ‌برگشته، با حمایت رسمی لابی «ن.ج» برخی سازمانهای دولتی، تبلیغ کارآفرینی به شیوه آمریکایی می‌کنند.

وی ادامه داد: در فتنه 88 مدیران نایاک، در کمپینی آمریکایی، گوگل و یوتیوب و سایر شرکتهای فناورانه دره سیلیکون را برای حمایت از «این فتنه» به یاری طلبیدند و از وزارت خارجه آمریکا خواستند برای کمک به ایجاد تغییرات سیاسی در ایران «تحریم تکنولوژیک» ایران را متوقف کنند؛ این اتفاق به سرعت رخ داد و گوگل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های تحریمی خود در ایران را با هدف کمک به «براندازی جمهوری اسلامی» آزاد کرد.

آل داوود خاطرنشان کرد: وجود مدیران نایاک نظیر تریتا پارسی، هومن مجد، سیامک و باقر نمازی، نزار ذاکا، شخصیتهای لیبرال غربگرا و ... در کنار برخی مدیران داخلی و حتی در صحنه‌های حساس بین‌المللی نظیر برجام، در طولانی مدت اهداف شبکه نفوذ به کشور را محقق خواهد کرد و باید برای جلوگیری از این نفوذ پیچیده، نفاق‌گونه و جریانی، هوشیارانه عمل کنیم.