Gerdab.IR | گرداب

شرکت پست ملی شد

تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اساسنامه شرکت پست بدون کم و کاستی از شرح وظایف آن تصویب شد، گفت: از این پس شرکت پست به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش گرداب،‌ هادی حسینی، با اشاره به تصویب اصلاح اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این موضوع امروز در صحن علنی با رأی نمایندگان به مدت پنج سال آزمایشی به تصویب رسید تا در این مدت فرصت فعال شدن حداقل دو اپراتور پست خصوصی وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه مذکور طبق اصل 85 قانون اساسی جهت بررسی به کمیسیون صنایع ارجاع شده بود که نهایتا به تصویب رسید، گفت: پست از جمله ارگان‌هایی است که باید طبق سیاست‌های کلی اصل 44 به بخش خصوصی واگذار می‌شد.

وی عنوان کرد: برای انجام چنین کاری لازم بود تا پست دولتی به دو بخش حاکمیتی و غیرحاکمیتی تقسیم می‌شد اما تجربه ناموفق واگذاری مخابرات مانع چنین کاری شد.

او خاطر نشان کرد: بنابراین لازم بود یک دوره‌ای به شکل آزمایشی اساسنامه تصویب می‌شد تا فرصت تقویت بخش خصوصی وجود داشته باشد. طبق این اساسنامه باید حداقل دو اپراتور خصوصی ظرف امسال و سال آینده فعال شود.

حسینی تصریح کرد: بعد از طی شدن این مدت زمان، مجلس و دولت بعدی می‌توانند تصمیم بگیرند که شرکت پست دولتی را همچنان حفظ یا به بخش خصوصی واگذار کنند. حتی می‌توانند بعد از این مدت شرکت پست دولتی را منحل کنند.

وی افزود: البته معتقدیم که هیچگاه اساس پست دولتی برچیده نمی‌شود زیرا پست دولتی می‌تواند به عنوان یه بازیگر خصوصی ایفای نقش کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با مصوبه جدید شرکت پست به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد.