Gerdab.IR | گرداب

اتهام فیس بوک به کارمندانش؛

ما بی‌طرفیم ولی بعضی از کارمندانمان نه!

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

فیس بوک می‌گوید شواهدی را نیافته که ثابت کند این شرکت به طور نظام مند بی طرفی سیاسی خود را نقض می‌کند، ولی این احتمال وجود دارد که برخی کارمندان سرکش بر فرایند نمایش روندهای خبری تاثیر گذاشته باشند.

به گزارش گرداب به نقل از فاکس نیوز، پس از انتشار گزارشی که نشان می داد فیس بوک مانع از نمایش گسترده برخی از اخبار به نفع حزب جمهوری خواه در روندهای خبری خود می شود، انتقادهای گسترده ای از این شرکت به عمل آمد.

حال فیس بوک تحقیقاتی را در این زمینه به عمل آورده و اعلام کرده احتمال می دهد برخی اقدامات نادرست یا جهت گیری‌های ناخواسته در اجرای دستورالعمل ها یا سیاست های این شرکت به وجود آمده باشد که حاصل اقدام خودسرانه تعدادی از کارمندان آن است.

کالین استرچ  مشاور عمومی فیس بوک در نامه ای به سناتور جان تیون رییس کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل سنای آمریکا که در حال تحقیق در این مورد می باشد، نوشته است: سیاست فیس بوک رعایت بی طرفی سیاسی است. اما ممکن است برخی کارمندان این شرکت با توجه به علائق سیاسیشان به این مساله پایبند نبوده باشند. تحلیل های ما نشان می دهد که نرخ تایید موضوعات خبری مربوط به محافظه کاران و لیبرال ها در روندهای خبری مشابه است.

وی وعده داده که فیس بوک برای ارتقای خدمات خود در این زمینه اقداماتی خواهد کرد و تلاش می کند تا خطر مداخله قضاوت انسانی را به حداقل برساند.