Gerdab.IR | گرداب

فضای مجازی می تواند مردم را بهشتی کند

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه فضای مجازی بهترین فضا برای گفت‌و‌گو است، گفت: فضای مجازی در آینده شکارگاه شماست تا چند جهنمی را بدزدید و به بهشت بکشانید؛ نگذاریم در فضای مجازی مردم را به جهنم ببرند، ما می‌توانیم مردم را به بهشت ببریم.

به گزارش گرداب، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عصر دوشنبه در سی و سومین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی به شرح موضوع اخلاق در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: فضای مجازی برای جدا کردن والدین از فرزندان ساخته شده است؛ در این فضا دیگر نسبتهای فامیلی معنا ندارند و بچه‌ها، فرزندان آنچه می‌دانند، می‌خوانند و می‌شنوند، هستند.

وی با بیان اینکه هیچ بلایی نیست مگر آنکه خداوند در آن نعمتی قرار داده است که محیط  بر آن بلا است، تأکید کرد: موانع و رنج کشیدنها در فضای مجازی زمینه برای بالغ شدن در فضای مجازی است؛ همین رنج کشیدنها است که سبب می‌شود شما به قدرت این عرصه پی‌ ببرید.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی، فضای تربیتی شماست؛ فضای مجازی که بهترین فضا برای گفت‌و‌گو است، فاصله مکانی میان افراد را از بین برده و عالم بزرگ را برای انسان کوچک کرده تا انسان را بزرگ کند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: همانطور که در فضای مجازی می‌توان بدترین ضربه‌ها را زد، می‌توان بهترین خدمتها را نیز انجام داد؛ این فضا هم می‌تواند بچه‌های ما را به جهنم ببرد و هم ما می‌توانیم به کمک آن، بچه‌ها را به بهشت ببریم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تا زمانی که آن را نمیشناسید، تهدید است و هرگاه که آن را مطالعه کردید به فرصت تبدیل می‌شود، گفت: ابتدا که در دریای فضای مجازی می‌افتید، رنج‌آور است اما آنگاه که شنا در آن را آموختید به جولانگاه شما تبدیل خواهد شد.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با بیان اینکه فضای مجازی بهترین فضا برای گفت‌و‌گو است، متذکر شد: نگذاریم در فضای مجازی مردم را به جهنم ببرند، ما می‌توانیم مردم را به بهشت ببریم و فضای مجازی در آینده شکارگاه شماست تا چند جهنمی را بدزدید و به بهشت بکشانید.