Gerdab.IR | گرداب

هکر مهاجم، ممکن است عربستانی نباشد

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا گفت: حمله سایبری به برخی پایگاه های ایرانی با ip عربستانی صورت گرفته، اما ممکن است آدرس حقیقی مهاجم ، جای دیگری باشد.

به گزارش گرداب، سرهنگ "حسین رمضانی " معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا گفت: نخستین سایتی که خبر هک شدن اعلام شد ،سایت مرکز آمار ایران بود که شامگاه سه شنبه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شده و کاربران برای مدتی نتوانستند به هیچ یک از بخش‌های این سایت دسترسی پیدا کنند و در آن زمان مسئولان مرکز آمار ایران درباره علت از دسترس خارج شدن این سایت و شبهات مربوط به هک شدن آن، توضیحی ارایه نکردند.

وی گفت: منشا حملات سایبری به سایت های دولتی ایران کشور عربستان است، و عربستان باید درباره هک شدن سایت های دولتی ایران پاسخگو باشد. بزودی از طریق پلیس اینترپل این حمله سایبری را پی گیری می کنیم.

 وی افزود: حمله سایبری به برخی پایگاه های ایرانی با ip عربستانی صورت گرفته، اما ممکن است آدرس حقیقی مهاجم ، جای دیگری باشد.
او تصریح کرد:  ایران پیشرفت های چشمگیری در زمینه مقابله با حملات سایبری داشته است. همچنین ایران خود از کشورهای قربانی تروریسم سایبری است .

 معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا  در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا خاطرنشان کرد:  تا پایان امسال بیشتر سایت های دولتی به توانمندی مقابله با حملات سایبری مجهز می شوند.

رمضانی اطمینان خاطر داد که هیچ اطلاعات طبقه بندی شده به دست مهاجمان نیفتاده است.