Gerdab.IR | گرداب

واکنش شدید فضای مجازی؛

هیس! معجزه ریال‌‌های سعودی را ببینید+تصاویر

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان با واکنش شدید کاربران فضای مجازی روبه رو شد.

به گزارش گرداب، چند روز پیش سازمان ملل گزارش سالانه خود در مورد ناقضان حقوق کودکان را منتشر کرد. در این گزارش به نام عربستان به عنوان مسئول 60% تلفات کودکان در جنگ یمن، اشاره شده بود. تنها چند روز پس از انتشار گزارش، دبیر کل سازمان در اقدامی بی‌سابقه نام عربستان را از فهرست خارج کرد.

پس از این اقدام، انتقادات گسترده ای شکل گرفت تا بالاخره «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل را به واکنش واداشت، وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

البته پیش از سخنان آقای بان، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از فشارهای پشت پرده عربستان به سازمان ملل خبر داده و نوشته بود که ریاض تهدید کرده در صورت باقی ماندن نام این کشور در فهرست ناقضان حقوق کودکان کمک مالی به نهادهای سازمان ملل را قطع می‌کند.

مجموع این اقدامات کافی بود تا کاربران فضای مجازی خشم خودشان از سازمان ملل متحد و شخص بان کی مون نشان دهند.

در ادامه تعدادی از واکنش های کاربران ایرانی و خارجی را مشاهده می‌کنید:

مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر: اگر بان کی مون اجازه می دهد پولهای عربستان او را ساکت کند، دیگر چه اعتباری برای سازمان ملل باقی می ماند وقتی او برای ملتهای فقیرتر سخنرانی می کند!؟

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اعتراف دبیرکل سازمان ملل متحد، چهره واقعی سازمانی که قرار بود روزگاری حامی انسانها باشد را به طرز مضحکی به تمامی مردم جهان نشان داد.