Gerdab.IR | گرداب

هشداری به کاربران؛

بازی‌های آنلاین؛ سارق حساب‌های بانکی

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

محققان بر این باورند، مهاجمان با استفاده از بازی‌های آنلاین موفق به سرقت پول از حساب بانکی کاربران شدند.

به گزارش گرداب، امروزه تمام کاربران برای انجام فعالیت‌های خود مانند بانکداری اینترنتی، ارسال ایمیل، صحبت با خانواده و دوستان و یا ذخیره اطلاعات شخصی خود از شبکه‌های اینترنت استفاده می‌کنند.

در این میان می‌توان به این نیز اشاره کرد که بازی‌های آنلاین و بازی‌های نصب‌شده روی رایانه شما به‌صورت پیش‌فرض نشان‌دهنده استفاده بیش‌ازحد این وسیله در زندگی روزمره است. همچنین باید به این نیز توجه داشت زمانی که از بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنیم سطح امنیت به حداقل خود می‌رسد و هکرها قادر به سرقت اطلاعات بانکی و اطلاعات کارت‌های تجاری با استفاده ازاین ضعف هستند. فعالیت بدافزار روی وب‌سایت‌های بازی به این صورت است که پس از وارد شدن به حساب کاربری گیمر فعالیت مخرب خود را آغاز میکند.

محققان بر این باورند که در چند ماه گذشته به 125 میلیون حساب کاربری بازی حمله و هکر‌ها موفق به سرقت 77 هزار عدد از این حساب‌های کاربری شده‌اند. یکی از بدافزار‌های مورد استفاده در این کار بدافزار  Steam Stealer است، و به شکلی ساخته‌شده است که برای به سرقت بردن پول از حساب کاربری کاربران اقدام می‌کند، این بدافزار معمولاً از طریق ارسال ایمیل‌های مخرب فیشینگ (phishing) فعالیت خود را گسترش داده است. تابه‌حال محققان کسپرسکی موفق به کشف 1200 نسخه از این بدافزار شده‌اند. خوشبختانه شبکه اجتماعی استیم و دیگر سیستم‌عامل‌ها شروع به افزایش تدابیر امنیتی کردند.

راهکارهای امنیتی برای در امان ماندن

1)    اگر شما به‌عنوان یک کاربر بازی‌های رایانه‌ای هستید، سیستم‌های امنیتی اینترنت خود را خاموش نکنید حتی اگر منجر به پایین آمدن سرعت بازی شود.
2)    برای ورود به حساب کاربری خود از شناسایی دومرحله‌ای استفاده کنید. این اقدام فقط به‌عنوان یک‌لایه اضافی امنیتی به شمار می‌رود که از حساب‌های شما در برابر حملات محافظت می‌کند.
3)    به کاربران توصیه می‌شود برای در امان ماندن در برابر این حملات یک مجموعه امنیتی روی سیستم‌عامل خود نصب کنید.