Gerdab.IR | گرداب

معاون‌ پلیس‌ فتا:

همیاران پلیس برای گزارش «گروه‌های مدلینگ» فعال شده‌اند

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

سرهنگ خلیلی گفت تبلیغ برخی از این مراکز به صورت غیرمستقیم و در حد مانکن لباس صورت می‌گیرد.

به گزارش گرداب، سرهنگ خلیلی معاون اجتماعی پلیس فتا در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه مشرق اظهار داشت: چند ماه بعد از هشدار مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری و برخوردهای قوه قضائیه با مراکز فعال در عرصه مدلینگ به ویژه آتلیه های عکاسی متخلف، آرایشگاههای عروس و مزون های لباس و گردانندگان صفحات مدلینگ در شبکه اینستاگرام، فعالیت این گروهها و شبکه های فعال در زمینه مدلینگ به شدت کاهش یافته اما همچنان به صورت زیر پوستی و غیر مستقیم فعالیت در زمینه مدلینگ در حال انجام است.

وی تاکید کرد: پلیس فتا بر حسب وظیفه قانونی خود سایت ها و صفحات اینستاگرامی متخلف در زمینه مدلینگ را رصد، شناسایی و برای برخورد قضایی به قوه قضائیه معرفی می‌کند. با اینحال در مواردی که گردانندگان صفحات مدلینگ با اسامی غیر مرتبط دست به ایجاد صفحه کنند که در این خصوص نیز همیاران پلیس برای گزارش گروه‌های مدلینگ فعال شده اند و از گزارش‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص شیوه‌های جدید جذب دختران و پسران به عرصه مدلینگ نیز گفت: تبلیغات برخی از این مراکز به صورت غیر مستقیم و در حد مانکن لباس صورت می‌گیرد و سودجویان از این طریق اقدام به جذب افراد در عرصه مدلینگ می‌کنند.

وی اضافه کرد: با این شیوه، افراد متقاضی تنها برای نمایش یک مدل لباس، شال یا ساپورت وارد سیستم باندی این مراکز زیرزمینی و غیرقانونی می‌شوند و پس از مدتی با تطمیع فرد و دادن پیشنهادهای مالی بهتر، او را به سمت فعالیت حرفه‌ای و مبتذل در عرصه مدلینگ هدایت می‌کنند.
منبع: مشرق