Gerdab.IR | گرداب

رئیس سازمان صدا و سیما:

بارسنگین جنگ‌نرم بر دوش رسانه‌ملی

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با مدیران و سردبیران معاونت خبر تأکید کرد: بار سنگین جنگ نرم در جهان امروز بر دوش رسانه ملی است و خبر در قله این جنگ قرار دارد.

به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، علی‌عسکری در این نشست گفت: اگر در گذشته دیگران می‌جنگیدند و حوزه خبر مسئولیت بیان افتخارات فرماندهان و افسران در دفاع را داشت، امروز همه چیز به میدان نبرد نرم خلاصه شده است و ما مباهات می‌کنیم که نیروهای مقاوم، وفادار، فهیم و بادانشی مانند شما را در جبهه نبرد نرم داریم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به رشد قارچ‌گونه شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فارسی‌زبان گفت: آنان برای شکستن مقاومت ملت ایران با تمام قدرت از تحقیقات و مطالعاتی که در دانشگاه‌های جبهه استکبار در زمینه‌های ایران‌شناسی  و شیعه‌شناسی صورت گرفته است استفاده می‌کنند و شاید هیچ نقطه‌ای در جهان تا این حد هدف تهاجم رسانه‌ای قرار نگرفته باشد.

علی‌عسکری با اشاره به شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان که با هزینه‌های کلان ایجاد می‌شوند و رایگان به مخاطب ایرانی خدمات می‌دهند، افزود: آنها برای شناخت عقاید مردم و واکنش‌های آنان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: روزی که مقام معظم رهبری با درک عمیق از آینده بر ایجاد و حضور مؤثر شورای عالی مجازی تاکید کردند، می‌بایست اهمیت تاثیرگذاری این فضا بیشتر درک می‌شد.

علی‌عسکری با بیان این سخن رهبر انقلاب که  فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، تصریح کرد: مسئولیت عظیمی بر دوش ماست و اگر جهان اسلام می‌خواهد مقابل استکبار پیروز باشد، باید در فضای رسانه‌ای و مجازی هم تحول ایجاد کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به دیدگاه برخی درباره افول رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون در فضای جدید، گفت: اگر از فناوری‌های نوین به‌خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم کارآیی رادیو و تلویزیون را بیش از گذشته افزایش دهیم و توجه به اقدامات محتوایی از ضرورت‌های این رویکرد است.

وی با اشاره به موفقیت‌های خبرگزاری صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران در فضای مجازی، راه‌اندازی نهضت تولید محتوا را در فضای مجازی بر عهده صدا و سیما دانست و تأکید کرد: باید در فضای ای‌پی‌تی‌وی و سرویس‌های آن همچنین سامانه‌های پیام‌رسان به جلو حرکت کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و لزوم انعکاس واقع‌بینانه آنها در رسانه گفت: نباید بگذاریم فضایی که غرب ایجاد کرده است دلگرمی و امید را از مردم سلب کند.

وی با بیان این که رسانه باید مردم و نظام را به هم نزدیک‌تر کند، افزود: همکاری با سه قوه بخشی از وظیفه ماست و باید از سیاه‌نمایی پرهیز، و با کمبودها، هوشمندانه برخورد کنیم تا به پیشرفت کشور و نظام کمک شود.

در این دیدار، معاون خبر رسانه ملی هم با تشریح اقدامات این معاونت، برجام و تحولات آن، حادثه منا و انتخابات سال 1394 را عرصه‌های مهم فعالیت معاونت خبر در یک سال اخیر دانست و گفت:  در تمام این عرصه‌ها تلاش همه‌جانبه برای عملکرد صحیح صورت گرفت و ثمره آن تأیید عملکرد رسانه ملی در نامه مقام معظم رهبری برای اجرای برجام بود.

جبلی تقویت اقتصاد مقاومتی و امیدآفرینی در خبر را دو برنامه در دست اجرای معاونت خبر  برشمرد و تاکید کرد: در این دو عرصه کار پژوهشی و کارشناسی گسترده‌ای انجام شده است و در تلاشیم تا با تقویت اعتماد مخاطبان به نظام در این عرصه‌ها، موجب  افزایش اعتماد به رسانه ملی شویم.

معاون خبر سازمان صدا و سیما تصریح کرد: کارکنان ایثارگر و مخلص این معاونت آماده‌اند تا با حداقل امکانات و با اتکا به تجارب و اندوخته دانش رسانه‌ای، انتظارات نظام اسلامی را  برآورده کنند.