Gerdab.IR | گرداب

اتوبوس بدون رانند هم رسید+عکس

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵

شرکت مرسدس اتوبوس بدون راننده‌ای ساخته که به طور آزمایشی در شهر آمستردام هلند به کار گرفته شده است.

به گزارش گرداب به نقل از پی سی مگ، این اتوبوس که اتوبوس آینده نام گرفته، از نظر ظاهری تفاوتی با سایر اتوبوس های شهری ندارد ولی در آن امکاناتی برای شارژ بی سیم گوشی، استراحت و حتی درازکشیدن سرنشینان، صحبت کوتاه با فردی که در جایگاه راننده نشسته و .... در نظر گرفته شده است.

مرسدس از چند سال قبل تلاش برای طراحی اتوبوس های بدون نیاز به راننده را آغاز کرده تا از خستگی رانندگان بکاهد. این اتوبوس ها تنها برای رانندگی خودکار در مسیر بزرگراه ها قابل استفاده هستند و نمی توان از انها در مسیرهای پرپیچ و خم و جاده های باریک استفاده کرد.

اتوبوس بدون رانند هم رسید+عکس 

این اتوبوس ها می توانند با چراغ های راهنمایی و رانندگی ارتباط بی سیم برقرار کنند تا بدون اتکا به هوش مصنوعی از سبز و قرمز شدن آنها مطلع شوند. بر روی این اتوبوس 12 دوربین نصب شده که وظیفه اسکن کردن محیط اطراف برای شناسایی موانع و عابرین پیاده را بر عهده دارند.

 اتوبوس بدون رانند هم رسید+عکس

حسگرهای این اتوبوس ها هم برای نقشه خوانی، موقعیت یابی و کنترل خطرات احتمالی در مسیرهای گوناگون قابل استفاده هستند. اتوبوس مرسدس با موفقیت یک مسیر 12 مایلی را در اطراف شهر امستردام طی کرده که شامل یک فرودگاه، خط ویژه اتوبوس، محیط پرترافیک شهری و یک تونل بوده است.