Gerdab.IR | گرداب

مزاحمت "پوکمن‌گو"ها برای یک نیروگاه برق

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

با افزایش نگرانی در مورد نقض حریم شخصی افراد و موسسات توسط کاربران بازی پوکمون گو و احتمال نزدیک شدن این افراد به تجهیزات مرگ آور نیروگاه های برق، نیروگاهی در فلوریدا از شرکتی امنیتی برای رهایی از دست پوکمون ها کمک گرفته اند.

به گزارش گرداب به نقل از سی ان ان، موسسه امنیتی LookingGlass وعده داده که با کشتن و محو کردن شخصیت های کارتونی پوکمون در بازی یاد شده به آنها اجازه نخواهد داد تا در محل نیروگاه برق فلوریدا تردد کنند.

کریس کولمن مدیر این شرکت اعلام کرده که مدیران هشت موسسه مختلف از آن خواسته اند تا با دستکاری کدهای این بازی پوکمون گو جلوی تردد پوکمون ها را در نواحی محافظت شده بگیرند. کدنویسان رایانه ای LookingGlass پیشنهادات خود برای تردد پوکمون ها را به شرکت نیانتیک سازنده این بازی می فرستند.

پلیس آمریکا در دو هفته اخیر بارها به کاربران و علاقمندان به بازی پوکمون گو هشدار داده که از ورود به املاک و ساختمان های متعلق به دولت، شرکت های تجاری و نهادهای مذهبی به بهانه شکار پوکمون خودداری کنند، اما تا به حال راه حل عملی برای خلاصی از مزاحمت های ناشی از کاربران این بازی ارائه نشده بود.

این بازی موبایلی مبتنی بر شکار شخصیت های سه بعدی طراحی شده بر مبنای فناوری واقعیت مجازی تا به حال باعث دهها تصادف، سقوط از ارتفاع، مرگ در اثر سقوط در رودخانه و حتی دستگیری به علت ورود به نواحی حفاظت شده بوده است.

شرکت LookingGlass امیدوار است به علت حضور یکی از دوستان مدیر عامل این شرکت در هیات مدیره نیانتیک و همکاری وی از شانس بیشتری برای حذف پوکمون ها از نقاط حساس برخوردار باشد. این فرد گیلمن لویی نام دارد. وی در محافل امنیت سایبری فردی شناخته شده است. او اولین مدیر عامل شرکت In-Q-Tel بوده که بازوی سرمایه گذاری سازمان جاسوسی سیا در شرکت های نخبه فناوری محسوب می شود.