Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین سایت‌هایی که هکرها به آنها نفوذ کردند

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

تاکنون سایت هاو مراکز مهم بی شماری درسرتاسر دنیا مورد حمله هکر ها قرار گرفته اند که عواقب بی شماری در پی داشتند.

به گزارش گرداب؛ برای اولین بار واژه هک در موسسه فناوری ماساچوست در سال 1960 مورد استفاده قرار گرفت.

هک  واژه ای به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه می‌باشد.

واژهٔ هک  تنها منحصر به کامپیوتر نیست و در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و… نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد.

در روز هکرها به تعداد بیشماری از سرورهای به ظاهر امن نفوذ می کنندو امنیت سایت ها را ازبین می برند و به آن سایت خدشه وارد می کنند و اطلاعات آن را در دست خود می گیرند.

سایت های بزرگی که شاید اصلا در ذهن هم نگنجد که این سایت ها روزی به دست هکرها هک شده باشند.

در ادمه با ما باشید تا با برگترین هک  ها در دنیا آشنا شویم

1. اولین درگیری عمده سایبری در سال 2007 در مخالفت با کشور استونی صورت گرفت که به نام " حمله جنگ اول تحت وب" معروف شد.

2- وجود یک بدافزار عظیم در شبکه های طبقه بندی شده دولت آمریکا در سال 2008، پنتاگون را مجبور یه ایجاد یک واحد نظامی جدید برای مقابله با تهدیدات سایبری ساخت.این حمله منجر به ساخت یک فرماندهی نظامی جدید به نام فرماندهی سایبری آمریکا شد. این شرکت در سال 2009 تاسیس و در دفتر مرکزی آژانس امنیت ملی آمریکا واقع شد.

3- حمله Stuxnetدر سال 2009 توسط آمریکا و اسرائیل علیه سایت های هسته ای ایران که اولین حمله سایبری موفق برای از بین بردن زیرساخت های فیزیکی محسوب می شود.این ویروس توانست به مرکز غنی سازی هسته ای نطنز  و سیستم های کنترل صنعتی خاصی که ایران استفاده میکرد را آلوده کند. و بعد از 13 روز توانست سانتریفیوژهای این مرکز را کند بسازد، در حالی که در صفحه نمایش کامپیوترهای اپراتورها همه چیز عادی به نظر می رسید.در نهایت این ویروس در مراحل اولیه کشف شد زیرا وظیفه آن از بین بردن سیستم‌های نیروگاه‌های برق، حمل و نقل و اقتصادی بود.

4-. هک سایت بزرگترین ارز جهان" بیت کوین "در سال 2013، و سرقت 460 میلیون دلار

5.بعد از هک عظیم سونی در سال 2014، آمریکا انگشت اشاره خود را رو به کره شمالی کرد، این اولین باری بود که یک کشور خارجی را برای یک حمله سایبری مقصر می دانست.در این حمله سایبری، اطلاعات شخصی کارمندان شرکت و خانواده‌های آنها، ایمیل‌هایی که بین کارمندان رد و بدل شده بود، اطلاعاتی در مورد حقوق مدیران شرکت، کپی‌هایی از فیلم‌های پخش‌نشده سونی و... دزدیده شد.

6. هک اداره مدیریت کارکنان آمریکا در سال 2015 باعث سرقت هویت 21 میلیون فرد از سال 1985 تا آن زمان شد

7. در سال 2015 بیش ار 250 گیگابایت اطلاعات از سایت Ashley Madisonبه بیرون درز پیدا کرد9. یک هکر رومانیایی معروف به گوسیفر ایمیل شخصی هیلاری کلینتون را هک کرد.



در ادامه سایت هایی که ضرر و زیان زیادی توسط هکر ها به آن ها وارد شده است مشاهده می کنید:
 
خدمات انتقال سیم سیتی بانک ،1994

گروهی از روسیه به نام آرکانولد فهمیدند که خدمات انتقال سیم سیتی بانک باز بوده و به راحتی با حد اقل امنیت در دسترس است .گروه قادر بودند که با سیستم ان نوتیسد به وسیله مدیران بانک، بازی کنند.

هک های" مافیابادی"

در سال 2001 یک فرد کانادایی به نام "مافیا بادی" قادر بود که سایت های اینترنتی بزرگ را از جمله سی ان ان هک کند.او همچنین مسئول نقض امنیت موسسات بزرگ آموزشی مثل ییل و هاروارد بود.
 

کی آی آی اس _ اف ام لس آنجلس

هک کردن ایستگاه رادیویی مشبک "کی آی آی اس _ اف ام"  لس آنجلس ،  فردی شناخته شده به عنوان "دارک دانته"مورد حمله قرار دادو بعد از آن پایگاه اف بی آی رو هک کرد.
 
ناسا و وزارت دفاع،1999

حتی قبل از اینکه اینترنت گسترده وجود داشته باشد ناسا توسط یک هکر نوجوان توسط نرم افزاری هک شد.

او همچنین قادر به هک کردن وزارت دفاع بود و به  ارتباطات شخصی کارمندان دسترسی داشت.
 
ناسا،2001_2002

هکری بانام "سولو" به کامپیوتر های ناسا دسترسی پیداکرد و فایل ها  و اطلاعات سال 2001تا 2002را از کامپیوتر پاک کرد.

آسیب های ناشی از پاک کردن فایل ها 700،000 دلار تخمین زده شد.در طول این مسیر او مسئول بستن بیش از 2000 کامپیوتر در واشنگتن بود .

جی میل

پسوورد های حساب های کار بری جی میل از طریق فیشینگ به سرقت رفت.


سیتی گروپ ژاپن

 سیتی گروپ ژاپن اطلاعات کارت اعتباری مشتریان به سرقت رفته بود.


همچنین از دیگر هک های بزرگ دنیا می توان به هک شبکه های اجتماعی برگی چون فیسبوک اشاره داشت. همچنین در توییتر نیز حساب کاربری افراد گوناگونی از جمله مدیر عامل این شرکت مورد هک واقع شد .

در یاهو ایمیل ها و حساب کاربری افراد هک شدند ، رایانه های کارمندان شرکت مایکروسافت  مورد هک واقع شدند و همچنین کانال ویدیویی این شرکت روی یوتوب هک شد.

در شرکت اپل هم  نسخه بتا که آخرین سیستم عامل این شرکت است هک شد.

نرم افزار پیام رسان تلگرام هم از هک مصون نماند و حساب کاربری  تعداد زیادی از افراد مورد هک قرار گرفت.


شبکه بین‌المللی پیامرسان بین بانکی(سوئیفت) نیز هک شد

در ایران نیز وب‌گاه‌های اینترنتی دولتی در ایران تاکنون چندین بار مورد حمله رخنه‌گرها قرار گرفته‌است در 29 شهریور 1386 وب‌گاه رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد حمله هکران قرار گرفت وبه مدت نیم ساعت پیامی علیه رئیس جمهور وقت ایران جایگزین متن اصلی این وبگاه شد.

وبگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وبگاه شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در فروردین 1386 مورد حمله هکران  قرار گرفت.

همچنین سایت هواپیمایی کشور  اطلاعات کاربرانش بر روی سایت قرار گرفت.

سایت مرکز آمار نیز دچار اختلال شد و از دسترس خارج شد و برای مدتی نتوانستند به آن دسترسی پیدا کنند.

سایت اطلاع رسانی سازمان ثبت اسناد مورد هجوم حمله سایبری قرار گرفت.

شرکت پست و  سایت تعدادی دانشگاه های کشور و همچنین  بانک تجارت مورد حمله هکر ها واقع شدند.

همچنین سایت های مذهبی چون سایت های مهمی چون سایت مجلس خبرگان - سایت آیت الله شاهرودی - سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری - سایت آیت الله جناتی - سایت آیت الله سیستانی - سایت مجمع حوزه علمیه قم - سایت دانشگاه آزاد قم - بنیاد بین المللی غدیر – سایت شبکه یازهرا - سایت آیت الله گرامی - آیت الله فاضل لنکرانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی – سایت آیت الله طباطبایی - سایت جمهوریت – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله دوزدوزانی – سایت آیت الله تبریزی – سایت تخصصی جنبش نرم افزاری ( دانایی ) و ...به منظور بالا بردن امنیت سایت ها توسط گروه آشیانه هک شدند.


گفتنی است :سال ها پیش همه سرورها توسط تکنسین ها مدیریت می شدند که برای آن ها مساله ای به نام " امنیت سرور بسیار حائز اهمیت بود. اما امروزه کمتر با این روبرو هستیم که سرور های سایت ها توسط تکنسین ها مدریت شود و عموما افراد معمولی به مدریت سایت ها مشغول هستند.و ادعاهای مدیران بزرگ شرکت ها این است که بستر اینترنت بستر امنی است اما به راستی چنین است ؟نه!