Gerdab.IR | گرداب

۹شرکت واردکننده رسمی آیفون+اسامی

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

وارد کنندگان رسمی گوشی آیفون به کشور، براساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ابلاغیه قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت به رئیس سازمان توسعه تجارت، مشخص شدند.

به گزارش گرداب، مجتبی خسروتاج قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت با ارسال نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت شرایط جدید واردات گوشی آیفون را اعلام کرد؛ در نامه خسروتاج به افخمی راد آمده است که براساس مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و برابر مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر معرفی شرکتهای توانمند در ارائه خدمات پس از فروش این تلفن همراه، امکان ثبت سفارش و واردات قانونی برای 9 شرکت را فراهم آورید.

بنابر این گزارش 9 شرکت داتیس امرتات، شرکت مدیا پردازش، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند، شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، ایرانیان قائم همراه، اکسیر تجارت صبا و الماس سیستم از این پس وارد کننده رسمی تلفن های همراه برند اپل به ایران خواهند بود.

در یکی دو ماه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای مبارزه با گوشی های قاچاق، مانع عرضه و فروش گوشی های آیفونی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند، شد و بر این اساس شاهد کمبود عرضه آیفون در سطح بازار و افزایش قیمت آن بودیم.

از طرف دیگر با توجه به اینکه در مرحله اجرای آزمایشی طرح رجیستری موبایل هستیم و قرار است از یک ماه و نیم آینده این طرح به صورت سراسری و نهایی اجرایی شود، تنها گوشی هایی قابلیت کار در شبکه اپراتورها را خواهند داشت که از طریق مبادی قانونی و تنها از طریق برندهای رسمی موجود در کشور وارد شده باشند.

۹شرکت واردکننده رسمی آیفون+اسامی