Gerdab.IR | گرداب

بیشترین ترابردها به کجا بود؟

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

امروز با تجاری شدن طرح ملی ترابردپذیری شماره های همراه، مدیران اپراتورهای اول، دوم و سوم با تبلیغات خاص خود گزارش عملکردشان را هم ارائه کردند.

به گزارش گرداب، وحید صدوقی در مراسم بهره برداری تجاری از طرح ملی ترابرد پذیری شماره های همراه با اشاره به اینکه حدود یک سال روی اجرای این پروژه کار شده است، اظهار کرد: تمام بخش های شبکه را در این راستا اعم از سوئیچ های گیت وی، سیستم های بیلینگ و شارژینگ را بروزرسانی و اصلاح کردیم.

مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه ترابردپذیری فرصت بزرگی برای ماست، خاطر نشان کرد: در راستای این پروژه 45 پروژه تعریف کردیم که 25 مورد انجام شده است. یکی از پروژه های ما حجم سنگین توسعه شبکه بود به نحویکه برنامه چهار ساله خود را ظرف یک سال انجام دادیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون مشترک اپراتورهای دیگر از خدمات رومینگ ملی ما استفاده می کنند.

او همچنین از وزیر ارتباطات تقاضا کرد تا نتیجه ارزیابی اپراتورهای موبایل را برای سال گذشته اعلام کند.

علیرضا قلمبر دزفولی هم در این مراسم با بیان اینکه 16 هزار نفر ساعت روی این پروژه کار کردیم، گفت: بروزرسانی 90 سامانه و زیرسامانه BSS و VAS اپراتوری را داشتیم.

مدیر عامل ایرانسل افزود: انجام تست های داخلی و پیاده سازی راه حل برای راستی آزمایی این پروژه را هم داشتیم.

سید مجید صدری هم در این مراسم با اشاره به اینکه بیشترین ترابردها به رایتل صورت گرفته است، اظهار کرد: البته آقای وزیر و مسئولان گفته بودند که این موضوع گفته نشود که با اجازه از ایشان این کار را کردم.

مدیر عامل رایتل با بیان اینکه 20 درصد سهم بازار دیتا در اختیار ماست، عنوان کرد: 11500 نفر روز روی اجرای این پروژه وقت گذاشتیم.

او به تجربه ناموفق ترابردپذیری در یک کشور اشاره داشت و گفت: کنیا سال 2011 این طرح را انجام داد اما به دلیل اینکه اغلب مشترکان چند سیم کارته بودند یا احساس نگرانی می کردند با شکست مواجه شد.

صدری همچنین به کنار رفتن ZTE از پروژه رایتل اشاره کرد و گفت: بعد از آن، به سمت قابلیت های بومی کشور روی آوردیم.