Gerdab.IR | گرداب

دو تابعیتی ها جولان می دهند؛

فرد دستگیر شده در گرگان کیست؟+عکس و جزئیات

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵

هفته گذشته سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، فردی با دو تابعیت ایرانی – آمریکایی را دستگیر کرده است.

به گزارش گرداب، تیرماه سال جاری بود که رسانه های خارجی و ضدانقلاب خبر بازداشت رضا (رابین) شاهینی در گرگان ایران را منتشر کردند. براین اساس شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داده که ماموران امنیتی روز ۲۱ تیرماه رضا (رابین) شاهینی ساکن سن‌دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا را در منزل مادرش در گرگان بازداشت کرده‌اند.

همچنین، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار این خبر اظهار کرد که درحال بررسی گزارش ها از بازداشت رابین شاهینی، یک شهروند ایرانی‌تبار آمریکا، در جریان سفری به ایران است.جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه، بیش از این در مورد بازداشت او اظهار نظر نکرد.

اما این موضوع با تائید مقامات قضایی ایران روبرو شد. برهمین اساس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه گفته می‌شود یک فرد دو تابعیتی در گرگان به اتهام اقدام علیه نظام دستگیر شده است، گفت: اصل موضوع صحت دارد و در گرگان یک فرد ایرانی دو تابعیتی دستگیر شده است اما اینکه تحت چه عنوانی دستگیر شده است اطلاع ندارم و علت اینکه این دستگیری در گرگان صورت گرفته به خاطر حضور متهم در آن شهر بود وگرنه پرونده احتمالاً در تهران رسیدگی می‌کند.

هفته گذشته سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، فردی با دو تابعیت ایرانی – آمریکایی را دستگیر کرده است. در این اطلاعیه آمده است "فرد مذکور در اواخر تیر ماه سال جاری در شهر گرگان به اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب، به محض ورود به کشور شناسایی و طی اقدامات اطلاعاتی توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.”

فرد دستگیر شده دو تابعیتی در گرگان کیست؟+عکس

با شواهد موجود به نظر می رسد فرد دستگیر شده همان رضا (روبین) شاهینی باشد.به همین منظور در این مجال به بررسی کوتاه برخی سوابق شاهینی که در راستای اهداف دشمنان و پروژه نفوذ صورت می گرفته است می پردازیم.

حضور در فتنه ۸۸

فتنه ۸۸ که محصول برنامه ریزی سرویس های جاسوسی غرب و برخی ساده لوحی ها و خیانت های عناصر داخلی بود با صحنه گردانی برخی مهره های آموزش دیده پیش می رفت. رضا شاهینی از جمله افرادی بود که حضور فعال در تظاهرات خیابانی سال ۸۸ داشت و در این راستا وی به تحریک افرادحاضر در تجمع غیرقانونی جهت سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات ساختار شکنانه می پرداخت.
 
 فرد دستگیر شده دو تابعیتی در گرگان کیست؟+عکس
 
وی پس از بازگشت از ایران عکس هایی از خود در وبلاگ شخصی‌ اش انتشار داد که حکایت از شرکت وی در فتنه ۱۳۸۸ بود. رضا شاهینی بعد از این سفر و بازگشت به آمریکا، با حضور در رسانه‌های ضدانقلاب چون صدای آمریکا، تلویزون پارس و…در حمایت از فتنه گران و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران به تحلیل حوادث ۸۸ پرداخت.

 
حضور در میان اپوزیسیون خارج نشین

شاهینی که در ظاهر امر، مشغول تحصیل در دانشگاه ایالتی سن دیه گو در رشته امنیت بین المللی و حل منازعات بوده است. همواره با اپوزیسیون ایران در خارج دیدار و گفت و گو داشته است. اکبر گنجی و بنی صدر از جمله این افراد هستند. به نظر می رسد شاهینی  طرح های خود درباره نفوذ و انجام برخی اقدامات در ایران را با این قبیل افراد که شناخت نسبی نسبت به ساختار ایران را داشتند هماهنگ می کرده است.

 

راه اندازی کانالی در یوتیوب برای اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران

رضا شاهینی پس از حضور در تجمعات غیرقانونی ۸۸ و ناکامی در رسیدن به اهداف خود، با بازگشت به آمریکا، ضمن حضور در رسانه های ضدانقلاب، اقدام به راه اندازی کانالی در یوتیوب کرد تا به این وسیله سیاست های رسانه ای ضدایرانی خود را از این مسیر دنبال نماید. توجه داشته باشیم در سال های ۸۸ تا ۹۰ که شبکه های اجتماعی دیگر همچون تلگرام،وایبر و واتس آپ هنوز در میان مردم جایی نداشتند، یوتیوب جز پرطرفدارترین شبکه ها محسوب می شد به همین دلیل شاهینی از این ابزار جهت تبلیغ اهداف ضد جمهوری اسلامی ایران، استفاده کرد.

فرد دستگیر شده دو تابعیتی در گرگان کیست؟+عکس

مواردی که ذکر شد صرفا سوابقی بود که از اقدامات ساختارشکنانه و ضد ایرانی رضا(روبین) شاهینی در رسانه ها منتشر شده است. طبیعی است که این مهره نفوذی سرویس های جاسوسی غرب اقدامات متعدد دیگری می تواند در پرونده خود داشته باشد که طبیعتا در زمان مناسب از سوی مراجع قضایی اطلاع رسانی خواهد شد ولی این موضوع مهم است که چرا شاهینی با چنین اقدامات ضدایرانی در طول سال های ۸۸ تا کنون، در دوران پسابرجام تصمیم به بازگشت به ایران را گرفته است.
 
یا به عبارتی دیگر شاهینی در راستای عملی کردن چه پروژه ای در ایران بوده است؟همچنین نکته مهم، برنامه ریزی هست که سرویس های جاسوسی غرب برای استفاده از افراد دو تابعیتی در پروژه نفوذ دارند. زاغفر، هودفر و شاهینی نمونه هایی از این اقدام غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد.
 
منبع: پایگاه جامع تبیینی نفوذ