Gerdab.IR | گرداب

نیمی از روس ها به تجارت اینترنتی اطمینان ندارند

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵

با وجود افزایش تعداد کاربران اینترنت و بطور کلی تجارت اینترنتی، تعداد کمی از روس ها مایل به خرج پول در شبکه های اینترنت هستند.

به گزارش گرداب به نقل از اسپوتنیک مطابق با نظرسنجی مرکز «لوادا»، بیش از 70 درصد نظرخواهی شدگان از اینترنت استفاده می کنند اما 49 درصد آنها هیچگونه عملیات مالی در این شبکه به انجام نمی رسانند. فقط 8 درصد بطور منظم به خرید در مغازه های اینترنتی ادامه می دهند و بلیط های وسایل نقلیه و تئاتر و نمایشگاه ها و سفر را می خرند.
دمیتری زاخاروف معاون رئیس بخش ارتباطات خارجی وزارت ارتباطات در این خصوص گفت: اکثر کاربران از موبایل های خود در اینگونه خرید ها استفاده می کنند. مطابق با آمار این وزارتخانه، طی سال گذشته تعداد افرادی که با استفاده از کامپیوتر وارد شبکه اینترنت شدند یک میلیون و 600 هزار نفر بیشتر شده است. افزایش تعداد کاربرانی که از تلفن موبایل استفاده کرده اند، 3 میلیون و 700 هزار نفر اعلام شده است.
هر چه بیشتر نقاط مسکونی کم جمعیت و دور از شهر های بزرگ در چارچوب برنامه دولتی رفع عدم توازن ارتباط دیجیتالی بین ساکنان شهری و روستایی، تحت پوشش ارتباط اینترنتی قرار می گیرند. تا کنون 30 هزار خطوط ارتباطی فیبر نوری کشیده شده است، حدود 3 هزار نقطه مسکونی با جمعیت از 250 تا 500 نفر از ارتباط اینترنتی برخوردار شدند.
با وجود افزایش کاربران اینترنتی، روس ها مثل گذشته، فعالیت چندانی در استفاده از اینترنت برای خرید و رزرو هتل و بلیط مسافرت نشان نمی دهند. آلکسی گرايدانکین، معاون رئیس مرکز «لوادا»، گفت که اکثر کاربران اینترنت — ساکنان مسکو هستند (61 درصد). تحصیلات و درآمد نیز در این عرصه تأثیرگذار است: هر چه تحصیلات و درآمد بیشتر باشد، با علاقه بیشتری کاربران پول برای خرید در اینترنت خرج می کنند. سطح اطمینان به اینترنت با سطح آشنایی با آن بستگی دارد. تحقیقات ما نشان داد کاربرانی از اینگونه عملیات مالی می ترسند که تا کنون از اینترنت برای خرید استفاده نکرده اند».
افزایش تجارت اینترنتی بیشتر به حساب مغازه های آن لاین خارجی صورت می گیرد. بیش از نیمی از خریدهای روس ها در چین انجام می شود. کشورهای اتحادیه اروپا در جای دوم و آمریکا در جای سوم قرار دارند.