Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به ارتش و برخی نهادهای دولتی چین

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵

یک شرکت پیشرو در امور اطلاع رسانی در چین اعلام کرد که اطلاعات ارتش و برخی از نهادهای این کشور به تازگی توسط نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش گرداب چین می گوید که یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری در جهان است و بخصوص از جانب کشورهای غربی از جمله آمریکا چنین حملاتی علیه پکن صورت می گیرد.

برخی گزارش ها حاکیست که این حمله که آخر هفته گذشته رخ داده، بخش های بزرگی از شبکه اینترنتی چین مختل شد و دولت پکن این حمله اینترنتی را «بزرگترین نمونه در تاریخ» این کشور خوانده است.

انتشار این گزارش در حالیست که شرکت اینترنتی «چیهو» چین نیز با تایید این موضوع گزارش کرد که شماری از نهادهای چینی از جمله سازمان های نظامی، علمی، آموزش و پرورش و امور دریایی مورد دستبردهای اینترنتی قرار گرفته اند.

این شرکت در بیانیه ای آورده است که این حملات از سوی گروهی از خارج از کشور صورت گرفته و سعی شده است تا در شهرهای مختلف به سازمان های چینی حمله شود.

ظاهرا حمله از سوی گروهی موسوم به «ای تی پی» صورت گرفته و پکن منشا آن را غرب اعلام کرده و افزوده است که چین و روسیه هدف حملات سایبری بوده اند.

بنا بر اعلام این بیانیه، تلاش این گروه این بوده است که اطلاعاتی را از شبکه های زیربنایی، علوم و فنون و ارتش این کشور سرقت کند.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم کمونیست چین در گزارشی اعلام کرد که یکی از منشاهای دیگر حمله در آسیای جنوب شرقی و در همسایگی چین بوده و هدف نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) ربودن اطلاعات سازمان های نظامی، دریایی، موسسات تحقیقاتی و همچنین دستیابی به اطلاعات حساس کشور بوده است.

بنا به اعلام «مرکز شبکه اطلاعات اینترنتی چین» که سطوح بالای دامنه کد کشور (cn.) و دامنه سیستم نام کشور را اداره و مدیریت می کند، حمله های «DDos - Distributed Denial of Service Attack » (حمله محروم سازی از سرویس) ساعت ٢ صبح روز یکشنبه هفته گذشته به وقت محلی آغاز شدند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که 2 ساعت بعد از اولین حمله، حمله اینترنتی بزرگتری انجام شد که هر دو دامنه های «cn.» را هدف هک قرار دادند.
منبع: ایرنا