Gerdab.IR | گرداب

آیت‌الله نوری همدانی:

باید آماده دفاع در فضای مجازی باشیم

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اکنون یکی از عرصه‌های جهاد فضای مجازی است، دشمن برای این فضا برنامه‌های مختلفی دارد لذا باید در این خصوص بیدار و هوشیار باشیم.

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای شجره طیبه صالحین سازمان بسیج پیشکسوتان استان با اشاره به جایگاه والای جهاد در اسلام اظهار کرد: به‌ صورت کلی در اسلام علم و جهاد از ارزش والایی برخوردار است، امام خمینی(ره) فرمودند که خداوند هر پیامبری را که فرستاد در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ادوات جهاد بود.

وی ادامه داد: کتاب صحیفه نور از جمله یادگاری‌های امام خمینی(ره) برای ماست؛ این کتاب 22 جلد دارد و تمام سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه نور موجود است، همچنین سخنان ایشان در دفاتر تبیان به‌ صورت موضوعی دسته‌بندی‌ شده و دفاتر تبیان در 50 جلد چاپ‌ شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) یک فقیه عارف جهادگر بودند که علیه رژیم طاغوت قیام کردند و توانستند استبداد را در ایران قلع‌ و قمع کند، ایشان تجربیات خود را در قالب وصیت‌نامه به نگارش درآوردند و به همه توصیه می‌کنم که وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند.

نوری‌همدانی تنها نگارش قانون را کافی ندانست و تصریح کرد: قوه مقننه به قوه مجریه هم نیاز دارد و باید افرادی باشند که قوانین به نگارش درآمده را اجرا کنند، حضرت موسی(ع) در یک دست خود کتاب تورات و در دست دیگر عصا داشتند، در یک دست رسول اکرم(ص) هم کتاب قرآن و در دست دیگر ایشان شمشیر بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند که تمام خیرها در سایه شمشیر به دست می‌آید، در روز قیامت ابزار افراد مجسم می‌شود و مجاهدین هم با ابزار خود در صحنه روز قیامت ظاهر خواهند شد، در آن روز فرشتگان به جهادگران مرحبا خواهند گفت و آن‌ها به‌ سوی بهشت خواهند رفت.

وی در خصوص ویژگی‌های روز قیامت تصریح کرد: در آن روز حجاب زمان و مکان برداشته می‌شود و تمام افراد در یک نقطه جمع می‌شوند، انسان‌ها در طول روزگاران در زمان و مکان‌های مختلفی بودند، اما آن‌ها در روز قیامت در یک مکان جمع می‌شوند.

نوری همدانی با اشاره به تبعات ترک جهاد خاطرنشان کرد: در روایات آمده است هر ملتی که جهاد را ترک کند، در این دنیا گریبانگیر ذلت و فقر می‌شود و دین ملت‌ها در صورت ترک جهاد از بین خواهد رفت، در سایه جهاد بود که عظمت امت اسلامی حفظ شد و شما پیشکسوتان نهادهای نظامی بازنشستگی ندارید و باید به دنبال جهاد، هدایت و بیان معارف اسلامی باشید، رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید فکر انقلاب در جامعه زنده بماند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: باید روزبه‌روز انقلاب و جهاد در جامعه پررنگ‌تر شود، به‌ خصوص این مسئله باید در فضای مجازی اتفاق بیفتد، اکنون یکی از عرصه‌های جهاد فضای مجازی است، دشمن برای این فضا برنامه‌های مختلفی دارد و باید در این خصوص بیدار و هوشیار باشیم.

وی در خصوص امنیت ایران گفت: در کشورمان به لطف نیروهای نظامی و انتظامی امنیت وجود دارد و تروریست‌ها در مرزهای ایران شناسایی می‌شوند؛ هیچ کجای دنیا به‌ اندازه ایران امنیت ندارد، اکنون سوریه خط اول نبرد جبهه مقاومت در برابر آمریکا، اسرائیل و عربستان است و در این کشور جبهه حق و باطل در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

نوری همدانی با اشاره به‌ ضرورت توجه به فضای مجازی اظهار کرد: نباید از این فضا غافل شویم و باید آماده دفاع در فضای مجازی باشیم، در این راستا باید از نقشه‌های دشمن برای فضای مجازی آگاه بوده و در این خصوص هوشیاری داشته باشیم چرا که دشمن به دنبال این است که جلوی هوشیاری ما را بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم مصر قیام کردند، اما دشمن توانست جلوی آن‌ها را بگیرد، به‌ هر حال ما باید در برابر نقشه‌های دشمن هوشیار و بیدار باشیم و بتوانیم در فضای مجازی پاسخگو باشیم، همچنین باید روزبه‌روز تجهیزات نظامی ما بیشتر شود تا دشمنان ترس و رعب داشته باشند.