Gerdab.IR | گرداب

آیت‌الله سبحانی:

چرا وزیر ارتباطات در زمینه اینترنت مستقل اقدامی نمی‌کند؟

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵

مرجع تقلید شیعیان با طرح اینکه "آیا نمی‌شود ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد؟"، گفت: دانشمندان در مسئله ارتباطات فکری به حال وضعیت اینترنت کشور کنند و اینترنت مستقلی داشته باشیم، چرا وزیر ارتباطات اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد؟

به گزارش گرداب؛ آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به آسیب‌های استفاده از اینترنت اظهار داشت: ورود اینترنت در ابتدا به‌عنوان آب زلال برای جامعه تبلیغ شد و به‌عنوان ابزار ارتباطات مطرح شد اما در حال حاضر شاهد تهدیدات جدی از جانب آن برای اقشار مختلف جامعه هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با توجه به تهدیدات اینترنت و فضای مجازی افزود: دشمن از طریق نظامی نتوانست کشور را از بین ببرد و درحال حاضر از طریق فرهنگی به‌دنبال ایجاد فساد در جامعه است.

آیت الله سبحانی بیان کرد: در حال حاضر وسایل ابتذال در اختیار جوانان قرار گرفته است و این در حالی است که جوانان دوران جوانی را سپری می‌کنند و اگر این لوازم در اختیار آنها قرار بگیرد به فساد کشیده می‌شوند.

وی با ابراز اینکه آیا نمی‌شود ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد، گفت: دانشمندان در مسئله ارتباطات فکری به حال وضعیت اینترنت کشور کنند و اینترنت مستقلی داشته باشیم، چرا وزیر ارتباطات اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد؟

استاد برجسته حوزه علمیه با تذکر "دشمنان عقاید و افکار ما را بمباران می‌کنند و این مسئله سبب پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود"، گفت: دشمن هر لحظه می‌تواند افکار و عقاید ما را تغییر دهد، گاهی برخی می‌گویند در مقابل افکار و آرای نادرست می‌توان چیزهای خوبی در اینترنت قرار داد اما فاسد بر صالح غالب است و به‌دلیل قوی بودن غرایز، فساد بر جنبه‌های مثبت آن غلبه می‌کند.

آیت الله سبحانی گفت: باید وابستگی خود را در استفاده از اینترنت از بین ببریم، در اکثر مسائل مانند موشک‌سازی استقلال پیدا کرده‌ایم در نتیجه باید در این زمینه نیز استقلال پیدا کنیم.

وی یادآور شد: همه باید همیشه برای نظام دعا کنند تا نظام اسلامی روز به روز پیشرفت کند چرا که پای این نظام خون پاک ریخته شده است و نباید این خون‌ها از بین برود.