Gerdab.IR | گرداب

تحقیقات ایتالیا از واتس آپ

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵

مقامات ایتالیایی روز جمعه اعلام کردند تحقیقات خود در مورد برنامه پیام رسان واتس اپ را آغاز کرده اند تا مشخص شود آیا مدیران این برنامه به وعده های خود به کاربران در مورد حفاظت از داده های شخصی آنها وفادار بوده اند یا خیر.

به گزارش گرداب؛ به نقل از رویترز، واتس اپ اخیرا اعلام کرده که داده های شخصی کاربران برنامه  یادشده را با شرکت فیس بوک که چندی قبل آن را خریداری کرد به اشتراک می گذارد و این امر موجی از اعتراض را به راه انداخته است. زیرا بسیاری از کاربران اقدام یادشده را غیرعادلانه و نامناسب می دانند.

WhatsApp در ماه آگوست اعلام کرد به اشتراک گذاری شماره تلفن های همراه کاربرانش را با فیس بوک اغاز کرده و این امر به اعتراض رگولاتوری های کشورهای اروپایی منجر شد که تصریح کردند در این زمینه تحقیق و بررسی خواهند کرد.

ایتالیا قصد دارد تحقیقات مفصلی در این زمینه به عمل آورد و در صورت اثبات تخلف واتس اپ و گمراه کردن کاربران این شرکت را جریمه خواهد کرد. حداکثر جریمه ممکن که در قوانین این کشور پیش بینی شده 5 میلیون یورو است. واتس اپ در واکنش به این خبر اعلام کرده که با مقامات مربوطه برای حل و فصل موضوع همکاری خواهد کرد.