Gerdab.IR | گرداب

اپراتور انگلیسی هک شد

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵

اطلاعات شخصی بیش از یک‌صد و سی هزار نفر از مشتریان شرکت تری موبایل انگلستان، به دست هکرها افتاده است.

به گزارش گرداب؛ شرکت تری موبایل از هک شدن تعدادی از سامانه‌های تلفن‌های همراه خود خبر داد. این رویداد موجب لو رفتن اطلاعات شخصی بیش از صدو سی هزار نفر از کاربران و سرقت حدود 400 گوشی از این طریق شده است. این شرکت در بیانیه خود در این رابطه اطلاع داد درحالی‌که هکرها به اطلاعات افراد ازجمله نام و آدرس دسترسی پیداکرده‌اند، هیچ‌کدام از اطلاعات مالی آن‌ها مورد نفوذ قرار نگرفت. مشاوران امنیتی نگران هستند که تمام 9 میلیون کاربر این شرکت درخطر باشند.
ظاهراً پلیس انگلستان به دستور مرکز ملی جرائم، یک مرد 48 ساله را در کنت و یک مرد 39 ساله را در منچستر به اتهام جرائم کامپیوتری و همچنین یک مرد 35 ساله را در منچستر به دلیل جلوگیری از اجرای قانون و در رابطه به این پرونده بازداشت کردند.
کلاه‌برداران، با استفاده از دسترسی‌هایشان، گوشی‌های پیشرفته و گران‌قیمت سفارش می‌دادند تا برای مشتریان ارسال شود، سپس آن‌ها را می‌دزدیدند. شرکت تری موبایل می‌گوید حدود 400 گوشی موبایل دزدیده‌شده است. شرکت تری موبایل بیش از 9 میلیون مشتری دارد.
سخنگوی شرکت گفت: «در چهار هفته اخیر، شرکت تری موبایل شاهد افزایش کلاه‌برداری‌های گوشی همراه بود. ما همکاری نزدیکی با پلیس و مقامات مربوط داشتیم. تا امروز، حدود 400 دستگاه گوشی موبایل به این روش دزدیده شده است. تحقیقات ادامه دارد و ما نیز در تلاش هستیم با اقداماتی، کنترل امنیتی خود را تقویت کنیم. برای انجام این جرم، نفوذ گران به سامانه ارتقای گوشی‌های موبایل از طریق حساب‌های کاربری دارای دسترسی، ورود پیدا می‌کردند. این سامانه شامل هیچ‌کدام از اطلاعات حساب‌های مالی یا کارت‌های بانکی افراد نیست.» او اضافه کرد: «در حال تماس با تمام افرادی که اطلاعاتشان مورد سرقت واقع‌شده هستیم تا آن‌ها را از میزان اطلاعات سرقت شده مطلع کنیم و نگرانی‌هایشان را در این زمینه پاسخ دهیم».
پیش‌ازاین نیز، هکرها اطلاعات شخصی 160 هزار نفر از کاربران تاک‌تاک (TalkTalk) را سرقت کردند که در پی آن، شرکت مذکور 400 هزار پوند جریمه شد.
شرکت تری موبایل، چهارمین اپراتور بزرگ موبایل انگلستان است و بیش از 9 میلیون کاربر دارد و زیرمجموعه هلدینگ C.K. Hutchison است.