Gerdab.IR | گرداب

گزارش؛

مخرب ترین هک های تاریخ کدامند؟!/ از هک بانک آمریکایی تا سایت اشلی مدیسون

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵

در این گزارش به بزرگترین و مخربترین هک هایی می پردازیم که در سال های اخیر انجام شده اند.

به گزارش گرداب؛ در سال هایی که گذشت با توجه به گسترش شدید اینترنت و استفاده بیش از پیش افراد از فضای مجازی، مسائل امنیتی و خطر هک هم افزایش پیدا کرده و روز به روز بر تعداد هکرها و افرادی که قصد نفوذ به رایانه های شخص و دولتی را دارند افزوده می شوند. به این ترتیب باید بگوییم خطر هک خطری جدی است از خاطر نبریم که هر ساله سایت های اینترنتی و سازمان های دولتی هزینه های هنگفتی را برای حفظ امنیت سایربری خود و خرید آنتی ویروس ها خرج می کنند. 

اما اگر چه در سال های گذشته هک بیشتر در زمینه هک سرقت اطلاعات بانکی و چیزهایی از این دست فعال بوده این روزها سرقت اطلاعات نیز برای هکرها از اهمیت شایانی برخوردار است و در سال های اخیر اطلاعات زیادی را از افراد و سازمان ها دزدیده شده و در مقابل هکرها از این افراد یا سازمان تقاضای باج و یا مبلغی را کردند تا این اطلاعات را افشا نکنند. برای اینکه بدانیم این موضوع تا چه حد جدی است و موضوع هک تا چه حد باید جدی گرفته شود سعی کرده ایم به چند مدل از بزرگ ترین هک های تاریخ در سال هایی که گذشت اشاره کنیم.

مخرب ترین هک های تاریخ


هک بانک مورگان آمریکا

هکرها با حمله کردن به بانک مورگان آمریکا علاوه بر سرقت اطلاعات بیش از 70 میلیون مشترک این بانک موفق شدند که 7 میلیون حساب کاربری را نیز هک کنند آن طور که مقامات آمریکایی اعلام کرده اند نام و نام خانوادگی، آدرس های الکترونیکی، شغل شخصی، شماره تلفن از جمله اطلاعاتی هستند که از کاربران در این بانک هک شده است. البته هکرها نتوانستند بقیه اطلاعات مثل موجودی حساب افراد و یا رمز عبور آن ها را پیدا کنند. اما در هر صورت هک شدن این اطلاعات ضربه سنگینی را به بانک مورگان آمریکا وارد کرده است.


هک هومدی پوت

در سال 2014 میلادی سرویس سیستم پرداخت آنلاین هومدی پوت هک شد و 56 میلیون حساب کارت اعتباری به سرعت در تمام دنیا توسط هکرها منتشر شدند. البته مسئولان این شرکت از این واقعه ابراز ناراحتی کردند و پس از چندی هم نفوذ هکرها به بیش از 50 میلیون حساب کاربری توسط صاحبان این سیستم پرداخت آنلاین تایید شد. در زمان بروز این هک گزارش ها حاکی از آن بود که برخی از حساب های بانکی به کلی خالی شدند که البته این موضوع خشم بسیاری از کاربران حساب های بانکی را نیز بر انگیخت.

مخرب ترین هک های تاریخ


کرم کامپیوتری کانفیکر

اگر خاطرتان باشد در سال 2008 میلادی ناگهان وارد اینترنت شد و کامپیوترهای افراد زیادی را با مشکل مواجه کرد. کانفیکر از ضعف های موجود در ویندوز استفاده کرده و وارد کامپیوتر اشخاص می شود. کانفیکر این توان را دارد که آنتی ویروس فرد را از کار بیندازد، اطلاعات کامپیوتری فرد را جمع آوری کرده و به مقصدی که آن را ساخته است ارسال کند.

موضوع کانفیکر و آسیبی که او به ویندوز وارد کرد باعث شده که مایکروسافت حتی اعلام کند که جایزه 250 هزار دلاری را به کسی که سازنده کانفیکر را شناسایی کند می پردازد.

مخرب ترین هک های تاریخ


هک سایت اشلی مدیسون

سایتی به نام اشلی مدیسون در آمریکا از طرفداران زیادی برخوردار است. سایتی که گرچه در ظاهر برای دوست یابی است اما بسیاری از این موضوع اطلاع دارند که این سایت ترویج دهنده نوعی روابط بی اخلاقی در جامعه آمریکا است. این سایت البته در سال 2015 هک شد و اطلاعات 124 میلیون بازدید کننده آن به سرقت رفت. بر اساس اطلاعاتی که از این افراد منتشر شده مشخص شده که تعداد زیادی از کسانی که در این سایت دوست یابی غیر اخلاقی عضو بوده اند از کارکنان عالی رتبه کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و حتی برخی دیگر از کشورهای اروپایی بوده اند. جالب آن که بعضی از این مسئولان دولتی نیز که در این سایت زمینه های رابطه های نامشروعی را برای خود پی ریزی کرده بودند متاهل نیز بوده اند. پلیس کانادا برای کسی که این سایت را هک کرده است جایزه ای 500 هزار دلاری تعیین کرد.

هکرها در پیغامی که در اینترنت منتشر کرده بودند مدعی بودند که از آن جایی که این سایت باعث شده بنیان خانمان ها سست شود و زوجین به هم خیانت کنند به فکر افتادند که این سایت را هک کنند و خواستار توقف فعالیت آن شده اند.


جمع بندی

با توجه به حجم عظیم هک ها که به چند مورد آن اشاره شد و با توجه خلع های امنیتی که در سایت ها وجود دارد کاربران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که به راحتی در هر وب سایتی عضو نشده و اطلاعات خود را در آن با دیگران به اشتراک نگذارند. وجود شبکه های اجتماعی، سایت های مختلف، فرون ها و اینکه اکثر افراد یک نام کاربری و رمز مشترک را برای استفاده از تمام آنها برمی گزینند می تواند در حکم زنگ خطری باشد که باعث شود به محض آن که هکرها یکی از این سایت ها یا شبکه های اجتماعی فرد را هک کنند با استفاده از همان نام کاربری و پسورد سایر حساب های کاربری و ایمیل و فرون هایی را که فرد در آن عضو است را نیز هک کنند. پس توصیه اول ما به شما این است که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در فرون ها، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی ثبت نکرده و سعی کنید از نام های مستعار برای استفاده از این سایت ها استفاده کنید. ضمنا حتما سعی کنید که برای استفاده از هر سایت، فرون یا شبکه اجتماعی نام کاربری و پسوردی مجزا را به کار ببرید تا امکان هک شدن خود را تا حد امکان کاهش دهید و ریسک های امنیتی خود را پایین بیاورید. ضمنا فراموش نکنید که همیشه آنتی ویروس فعال را روی کامپیوتر و یا تبلت خود داشته باشید و مرتب آن را به روز کنید.