Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی گوگل، فیس بوک و وریزون از کاربران اینترنت شدت می گیرد

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵

علیرغم نگرانی های کاربران در مورد نقض حریم شخصیشان توسط شرکت های فناوری آمریکایی، فیس بوک، گوگل و وریزون تلاش های خود برای ردگیری فعالیت های کاربرانشان را تشدید کرده اند.

به گزارش گرداب؛ شرکت مخابراتی وریزون با ارسال ایمیلی برای تعدادی از مشترکان خدمات خود اعلام کرده که قصد دارد در حوزه نمایش پیام های تبلیغاتی با فیس بوک و گوگل رقابت کرده و از این طریق درآمد کلانی به جیب بزند.

وریزون افزوده که به همین منظور قصد دارد اطلاعات آفلاین خود از مشتریان مانند آدرس پستی، ایمیل و نوع گوشی مورد استفاده آنها را با اطلاعاتی که از برنامه های پرکاربرد و از طریق مرورگرهای مورد استفاده آنان به دست آورده ترکیب کند و در نهایت نمایه ای کامل از هر کاربر به دست آورد و توان رقابتی خود را در میان شرکت های فناوری افزایش دهد.

کارشناسان می گویند وریزون قصد دارد با این حجم از اطلاعات خصوصی کاربران، پیام های تبلیغاتی هدفمندی را برای آنها نمایش دهد که مطابق با سلائق و نیازهای افراد باشد. اگر چه شرکت های فناوری در ظاهر باید رضایت کاربران را برای نمایش چنین تبلیغاتی جلب کنند، اما آنها معمولا به شیوه های مختلف از زیر بار این کار شانه خالی می کنند.

همچنین باید توجه داشت که ترامپ علاقه چندانی به تداوم فعالیت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ندارد و در صورت حذف این نهاد موانع چندانی برای پیشبرد چنین برنامه هایی از سوی وریزون، گوگل و فیس بوک باقی نمی ماند. زیرا این کمیسیون مسئول دفاع از حقوق کاربران در برابر زیاده خواهی های شرکت های فناوری است.