Gerdab.IR | گرداب

اوباما خواستار بررسی حملات سایبری در زمان انتخابات آمریکا شد

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵

رئیس جمهور آمریکا از آژانس های اطلاعاتی این کشور خواسته است درباره آنچه که در روند انتخابات 2016 روی داد به صورت کامل تحقیق کنن

 به گزارش گرداب  کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور بررسی کامل حملات سایبری را که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شد صادر کرده و ارائه گزارشی را در این زمینه قبل از واگذاری قدرت به دونالد ترامپ در 20 ژانویه خواستار شده است.
لیسا موناکو Lisa Monaco مشاور امنیت داخلی اوباما اعلام کرد « رئیس جمهور از آژانس های اطلاعاتی خواسته است درباره آنچه که در روند انتخابات 2016 روی داد به صورت کامل تحقیق کنند ».
وی در کنفرانسی که کریستین ساینس مانیتور برگزار کرد اعلام کرد: « او منتظر گزارشی در این زمینه قبل از واگذاری قدرت است ».
مشاور امنیت داخلی آمریکا افزود: « ارائه گزارش درباره آنچه که روی داده است و درس گرفتن از آن به عهده ما است ».
واشنگتن اوایل ماه اکتبر آشکارا مسکو را به تلاش برای دخالت در روند انتخابات آمریکا با انجام حملات سایبری به ایمیل های شخصیت ها و نهادهای آمریکایی متهم کرد.
سناتورهای دموکرات از اوباما خواسته اند جزئیات این پرونده را منتشر کند.
دونالد ترامپ که در کارزار انتخاباتی بارها از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمجید کرده بود همواره اعلام می کند فکر نمی کند مسکو با هدف تضعیف هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود مداخله کرده باشد.
ترامپ در گفتگو با مجله تایم که روز چهارشنبه او را به عنوان « شخصیت سال » معرفی کرد گفت: « من فکر نمی کنم آنها دخالت کرده باشند».
جیمز کومی James Comey مدیر پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد خطر مداخله کشوری خارجی در روند انتخابات آمریکا را جدی گرفته است.
وی در همین حال خطر حمله سایبری برای مختل کردن شمارش آرا را در روز برگزاری انتخابات به ویژه با توجه به ویژگی قدیمی و نا هماهنگ نظام شمارش آرا در آمریکا کم اهمیت توصیف کرد.