نگرانی اسرائیل از قدرت سایبری حماس

نگرانی اسرائیل از قدرت سایبری حماس
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵

یک کارشناس اسرائیلی در روزنامه معاریو، با ابراز نگرانی از نفوذ سایبری حماس و کسب اطلاعات رده‌بندی شده، رژیم صهیونیستی را در این زمینه آسیب‌پذیر دانست.

به گزارش گرداب، «یوسی ملمان» تحلیلگر مسائل امنیتی در روزنامه «معاریو» در واکنش به گزارش روزنامه‌های اسرائیلی از هک شدن موبایل‌های مأموران صهیونستی از سوی حماس، نوشت: طبق بررسی ارتش و شاباک، میزان حجم خطر شبکه مجازی بسیار بالا گزارش شده است.

به نوشته پایگاه خبری العهد، «ملمان» در ادامه می‌نویسد: حماس بخش سایبری خود را به راه انداخته است و از کارشناسان در این زمینه کمک می‌گیرد و این تلاش مستمر از چند ماه پیش نشان از در خطر بودن امنیت اطلاعات و تأثیر آن بر امنیت ملی است.

این کارشناس امنیتی می‌افزاید: با اینکه مسائل مکشوفه از سوی شاباک و اطلاعات ارتش اسرائیل، چیزهای جدیدی نیست اما این گونه موارد هر دفعه ما را بیشتر متوجه این امر می‌کند که تا چه حد می‌توانیم در معرض خطر باشیم.

«یوسی ملمان» ادامه می‌دهد: افسران اطلاعاتی در حماس نشان داده‌اند که مبتکر هستند؛ آن‌ها شبکه‌های اجتماعی را هک کرده و اطلاعات کاربران را به سرقت برده‌اند و پس از غربال‌گری سراغ افرادی رفته‌اند که از آشنایان آن‌ها در ارتش حضور داشته‌اند.

او در پایان می‌نویسد: اگر این قدرت سایبری جنبش حماس باشد، بنابراین میزان قدرت سایبری حزب‌الله و ایران که به مراتب پیشرفته هستند تا چه اندازه پیش‌بینی می‌شود؟ جنگ سایبری مسأله آینده نیست؛ بلکه همین اکنون در حال وقوع است.

لازم به ذکر است ، چندی پیش خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ،  ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده است  جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، موفق شده است تلفن‌های همراه ده‌ها سرباز اسرائیلی را هک کند. طبق این گزارش، اعضای حماس توانستند به تلفن‌های همراه ده‌ها نفر از سربازان صهیونیست دسترسی پیدا کنند.