فناوری جدید گوگل برای کاهش حجم تصاویر در اینترنت

فناوری جدید گوگل برای کاهش حجم تصاویر در اینترنت
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵

ویدیوها و تصاویر با کیفیت بالا (High resolution) به دلیل حجم بیشترشان ،به پهنای باند بیشتری برای انتقال در اینترنت نیاز دارند. این به معنای آن است که لود شدن آنها بیشتر طول می کشد، به ویژه برای کاربرانی با اینترنت نه چندان پر سرعت. اما گوگل قصد دارد راه حلی برای این مشکل ارائه کند.

به گزارش گرداب، گوگل در اطلاعیه ای که در وبلاگ خود منتشر کرده، اعلام کرده سرویس گوگل پلاس از این پس قادر خواهد بود تا به لطف فناوری RAISR، پهنای باند کمتری استفاده کند. این فناوری که دو ماه پیش معرفی شده، از یادگیری ماشینی برای تولید نسخه های با کیفیتی از تصاویر low resolution استفاده می کند. به این ترتیب کاربر می تواند تصاویر را با همان کیفیتی که مدنظر عکاس بوده ببیند. با بکارگیری RAISR برای نمایش تصاویر در گوگل پلاس، گوگل توانسته بیش از 75 درصد پهنای باند کمتری برای هر تصویر استفاده کند.

این فناوری که توسط گوگل معرفی شده می تواند تصاویر بی کیفیت را به تصاویری با کیفیت بالا تبدیل کند. هوش مصنوعی تلاش می کند بهترین فیلتر را برای هر پیکسل انتخاب کند و در نهایت نسخه ای با کیفیت از تصویر را تولید می کند.

این سرویس برای کاربران گوگل پلاس روی گوشی های اندرویدی ارائه شده اما گوگل آن را طی هفته های آینده برای سایر کاربران نیز عرضه می کند.

منبع: تک شات