Gerdab.IR | گرداب

نحوه رمزگذاری روی سیستم عامل اندروید+آموزش

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵

در این قسمت نحوه رمزگذاری رویسیستم عامل اندروید را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گرداب، بیشتر ما اطلاعاتی را بر روی رایانه های شخصی و تلفن های همراه خود نگه می داریم که خصوصی و یا شاید بسیار حساس باشند و تمایل نداریم افراد دیگر به آن دسترسی داشته باشند. برای محافظت از اطلاعات خود بر روی دستگاههای مختلف لازم است داده های خود را رمزگذاری کنید. با این کار تقریبا هیچ کس قادر به دسترسی به داده های شما نیست.
رمزگذاری، فرآیند کدگذاری داده ها است به صورتی که تنها افراد مجاز قادر به خواندن آن هستند. داده های رمز گذاری شده برای افرادی که کلید رمز گشایی را نداشته باشند به صورت حروف درهم و ناخوانا به نظر می رسند. بنابراین اگر اطلاعات خود را رمزگذاری کنید، هنگامی که گوشی شما سرقت و یا گم می شود، اطلاعات مورد حفاظت است.

در این قسمت نحوه رمزگذاری رویسیستم عامل اندروید را به شما آموزش می دهیم.

در اندروید نیاز دارید به صورت دستی در گوشی یا تبلت خود رمزگذاری را انجام دهید. البته برخی از دستگاههای جدید اندروید به طور پیش فرض دارای رمزگذاری هستند ولی برای بقیه باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

در اکثر دستگاه های آندروید، باید تنظیمات را باز کرده و بر روی Security ضربه بزنید. در این بخش گزینه رمزگذاری را خواهید دید.

نحوه رمزگذاری روی سیستم عامل اندروید+آموزش

رمزگذاری گوشی، تبلت و یا کامپیوترها نه تنها از نظر امنیتی بلکه برای زمان مسافرت هم بسیار خوب می باشد. هر چقدر هم که مراقب باشید هیچ تضمینی وجود ندارد که دستگاه شما مورد سرقت قرار نگیرد.