آموزش نیروی دریای آمریکا با برنامه‌های موبایلی

آموزش نیروی دریای آمریکا با برنامه‌های موبایلی
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵

مقامات نیروی دریایی آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند چندین برنامه‌ی موبایلی مخصوص را برای استفاده و آموزش نیروهای خود در دسترس آن‌ها قرار داده‌اند.

به گزارش گرداب، تعدادی از مقامات نیروی دریایی آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند، سربازانی که دارای تلفن هوشمند هستند از این پس می‌توانند به تعدادی برنامه‌ی موبایلی خاص نیروی دریایی که خدماتی مانند آموزش، داده‌های پرداخت ، خدمات حرفه‌ای و مدیریت دوره‌ای عمر اطلاعات1 (ILM) ارائه می‌دهند، دسترسی داشته باشند.

طرح مذکور برای سربازانی که به استفاده از اندروید و آیفون عادت کرده‌اند، آماده شده است. این رویکرد توضیح می‌دهد، همان‌گونه که مردم عادی از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند، سربازان نیز نیاز دارند از برنامه‌ها استفاده کرده و به تعامل با جهان بپردازند. کنث جانسون (Kenneth Johnson)، یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا، گفت: « این امر برخاسته از نیاز ملوان‌های ما بود و آن‌ها این درخواست را با دفتر فرماندهی عملیات نیروی دریایی در میان گذاشته بودند.»

جانسون توضیح داد پروژه‌ی بالا از 18 ماه پیش آغاز شده و هم‌اکنون به بیش از 12 برنامه‌ی در دسترس برای ملوان‌ها رسیده است. این برنامه‌ها طراحی شده‌اند تا به صورت پیوسته بازخورد سربازان از خود را جمع‌آوری کرده و با یکدیگر ترکیب کنند.

بازخورد دریافت شده توسط ملوان‌ها از چرخه‌ی توسعه‌ی برنامه‌ها باعث می‌شود سرعت توسعه‌ی برنامه و دست‌یابی به فناوری موردنظر افزایش پیدا کند.

امروزه هر فردی که به فروشگاه‌های اپل و گوگل دسترسی دارد می‌تواند به محتواهای عمومی بسیاری دسترسی پیدا کند. از زمانی که اولین برنامه 18 ماه پیش در  دسترس قرا گرفت، 114 هزار مرتبه دانلود شده و 5 هزار نفر از نیروی دریایی دورهای موجود در آن را تکمیل کرده‌اند.
جانسون در مورد نوع برنامه‌های گفت: « آموزش‌های اپلیکیشن‌های موبایلی شامل ارائه راه‌کارهای رفع مشکلات اساسی سربازان نیروی دریایی مانند خشونت خانوادگی، امنیت اطلاعاتی، اطلاعات تماس‌های اضطراری و پیشگیری از خودکشی می‌شود.»

همچنین مقامات نیروی دریایی از نمونه برنامه‌هایی که در آینده در دسترس قرار می‌گیرند به نوعی فناوری که به سربازان اجازه می‌دهند برنامه‌های مورد نظر خود را دریافت کرده، -همانند یک برنامه‌ی بانکی موبایلی-  اطلاعات فردی خود را مشاهده کنند، اشاره کردند.
__________________________________
1- مدیریت دوره عمر اطلاعات (Information Lifecycle Management) به مدیریت مجموعه از ابزارهای نرم‌افزاری اطلاق می‌شوند که وظیفه مدیریت محل ذخیره‌سازی، کنترل دسترسی، مدیریت کپی‌های پشتیبان و در تعریفی کلی اجرای فرایندهایی را برعهده دارند که اطلاعات را به کم‌هزینه‌ترین روش ممکن و با بهینه‌ترین دسترسی در اختیار نگه‌دارند.