هک شدن بزرگ‌ترین بانک انگلیس

هک شدن بزرگ‌ترین بانک انگلیس
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

حملات سایبری به لویدز بانک، بزرگ‌ترین بانک وام‌دهنده انگلیس، دسترسی مشتریان به وب‌سایت‌های بانکداری شخصی را قطع کرد.

به گزارش گرداب، گروه بانکی لویدز با همکاری سازمان‌های قانونی در حال ردگیری عاملان احتمالی حمله سایبری است که با بهره‌گیری از حملات انکار سرویس توزیع شده، دسترسی مشتریان به وب‌سایت‌های بانکداری شخصی را به مدت دو روز قطع کردند. این اختلال که شامل بمباران وب‌سایت‌ها با حجم زیاد ترافیک از سیستم‌های متعدد بود موجب شد که سرور بیش از حد مشغول باشد و برخی مشتریان نتوانند برای کنترل حساب یا انجام پرداخت وارد سایت شوند.

 
حملات انکار سرویس توزیع شده، به ابزارهای رایجی برای مجرمان سایبری تبدیل شده تا به کمک آن، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در امور مهم برخط را فلج کنند. این حملات ممکن است بخشی از تلاش هکرها برای باج‌گیری از این سازمان‌ها یا سرقت اطلاعات بانکی مشتریان باشد.
 
لویدز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در اندیشه بررسی علت حملات نیست و به هیچ یک از مشتریان بانک صدمه‌ای وارد نشده است: «فقط تعداد اندکی از مشتریان دچار مشکل شدند. در اکثر موارد، اگر مشتریان دوباره امتحان می‌کردند، موفق می‌شدند وارد حساب خود شوند.» ظرف دو سال گذشته بانک‌های دیگری هم مورد چنین حملاتی قرار گرفتند؛ از جمله، تسکو بانک، متعلق به بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی انگلیس (تسکو) معاملات برخط خود را در پی به سرقت رفتن اطلاعات بیست هزار حساب کاربری متوقف ساخت.