افزایش ۱۸ برابری ظرفیت ارتباطات داخلی

افزایش ۱۸ برابری ظرفیت ارتباطات داخلی
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به دگردیسی ایجاد شده در ارتباطات کشور طی ۳ سال و نیم گذشته گفت: ظرفیت ارتباطات داخلی ۱۸ برابر و ظرفیت ارتباطات خارجی ۸ برابر افزایش یافت.

به گزارش گرداب به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از وقفه ای که در ساختار اجرایی و اداری کشور داشتیم باعث شد بعد از ۷ دهه ساختار مخابراتی مبتنی بر صوت به دیتا تغییر پیدا کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ساختار اداری و اجرایی کشور طی دوره گذشته سبب شد با یک مجموعه معطل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو باشیم، ادامه داد: از ابتدای دولت در چهار بعد در سطح ملی برنامه ریزی کردیم که نخست ایجاد شبکه زیرساخت و شبکه دسترسی پرظرفیت در قالب شبکه ملی اطلاعات بوده که انجام دادیم و بدین ترتیب ظرفیتی در سطح ملی بوجود آمد که ۱۰ تا ۱۸ برابر به ظرفیت ارتباطی داخل کشور و ۸ برابری ارتباط بین الملل در کشور اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه تغییرات اخیر باعث شد که بعد از ۷ دهه ساختار مخابراتی مبتنی بر صوت کشور به IP و دیتا تغییر پیدا کند، افزود: این تغییر نقطه عطف تاریخی بود که دگردیسی در معماری ارتباطات ایران انجام شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: برنامه دوم خدمات دولت الکترونیک است که اقدامات زیرساختی وسیعی برای آن انجام شده و طی ماه های آینده مرحله مهمی از تحقق دولت الکترونیک ۲ را اجرا کنیم که موجب شفافیت، تسهیل زندگی، کاهش زمان، مبارزه با جعل و قاچاق خواهد بود.

جهانگرد توسعه اقتصادی و اشتغال را مرحله بعدی از برنامه ها دانست و اظهار کرد: بدین ترتیب جهش مهمی در افزایش واقعی ظرفیت در اشتغال ایجاد شده که به ICT بر می گردد. بطوریکه در سال گذشته ۱۰۰هزار شغل به عمل آورده بود و آن را با کمک کردن به قطب های اقتصاد دانش بنیان در تمام استان ادامه داده ایم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بر تامین یک محیط حقوقی برای توسعه بازار رقابت در ارائه دیتا و صوت تاکید کرد و گفت: امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات نداریم و در هر نقطه ای می توان سرویس های ارتباطی را در اختیار گرفت.