زمزمه‌های یک دستورالعمل ضد مهاجرت دیگر

زمزمه‌های یک دستورالعمل ضد مهاجرت دیگر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

برخی منابع خبری می گویند ترامپ رییس جمهور آمریکا به زودی دستورالعمل جدیدی را امضا می کند که ورود نیروهای کار خارجی به آمریکا و استخدامشان توسط شرکت های فناوری را بسیار دشوار می کند.

به گزارش گرداب، گفته می شود دستورالعمل جدید  ترامپ برنامه فدرال این کشور برای کمک به آمازون، مایکروسافت و برخی شرکت های فناوری دیگر برای به کارگیری مهندسان و دیگر نخبگان خارجی را به شدت محدود کرده و شرکت های فناوری را مجبور به استخدام نیروی کار آمریکایی خواهد کرد.

تحمیل این شرایط به شرکت های فناوری آمریکا هم آنها را مجبور به صرف هزینه های زیادی برای پرداخت حقوق به این افراد خواهد کرد و هم مشکلات جدی برای رفع نیازهای شرکت های یاد شده به وجود می آورد. زیرا در بسیاری از حوزه ها فارغ التحصیلان دانشگاهی کافی و مستعد برای بر عهده گرفتن مشاغل مورد نظر شرکت های فناوری امریکایی در خود این کشور وجود ندارد و آنها چاره ای جز متوسل شدن به اتباع دیگر کشورها ندارند.

ترامپ رییس جمهور آمریکا به تازگی دستورالعمل هایی را برای محدود کردن مهاجرت اتباع دیگر کشورها به این کشور امضا کرده که موجب خشم عمومی در این کشور شده است. ممنوع کردن ورود اتباع هفت کشور دنیا از جمله ایران به آمریکا یکی از نژادپرستانه ترین و توهین آمیزترین تصمیم هایی است که توسط وی گرفته شده است.

این نگرانی وجود دارد که دستورالعمل جدید ترامپ موجب توقف صدور ویزای H-1B شود که استخدام اتباع خارجی در شرکت های فناوری آمریکا در صورتی که نیروی کار محلی برای استخدام در موقعیت شغلی خاصی موجود نباشد را تسهیل می کند.

بر اساس برآوردها هر سال حدود 85 هزار ویزای H-1B برای اتباع کشورهای خارجی صادر می شود و مشخص نیست با تصمیم جدید ترامپ چه شرایطی در این زمینه حاکم خواهد شد.