جداسازی شبکه ملی اطلاعات از گیت‌وی بین‌الملل

جداسازی شبکه ملی اطلاعات از گیت‌وی بین‌الملل
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

معاون توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با پروژه تلاش ۳ زمینه جداسازی شبکه گیت‌وی بین‌الملل از شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌شود.

به گزارش گرداب، لطف‌الله سبوحی امروز در مراسم راه‌اندازی پروژه تلاش ۳، اظهار کرد: با پروژه تلاش ۳ ظرفیت انتقال زیرساخت کشور با افزایش ۲.۵ برابری از ۴ ترابیت بر ثانیه موجود به ۱۰ ترابیت بر ثانیه افزایش می یابد و ما برای این پروژه از فناوری‌های جدیدی استفاده کردیم و اینترفیس هایی با ظرفیت بالا را به کار گرفتیم و این امکان را داریم که سوییچینگ لایه انتقال علاوه بر سطح الکتریکال به صورت اپتیکال هم انجام شود.

وی ادامه داد: شبکه با پروتشکن کامل طراحی شده است. همچنین ایستگاه‌ها و ساختمانهای جدیدی ایجاد کردیم که تجهیزات در آنها نصب شده ‌است. پروژه‌های فیبر نوری پیش از این هم اجرا شده از جمله نور ۱ و ۲ که نور ۲ در حال اجراست و فیبرهای جدیدی که در این پروژه ها نصب شده در پروژه جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

سبوحی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه تلاش ۳ زمینه جداسازی گیت وی بین‌الملل و شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌شود و اینترفیس های ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه از نقاط مرزی تا گیت وی‌ها ایجاد میکنیم و هدف ما مبنی بر جداسازی شبکه ملی اطلاعات از شبکه اینترنت اجرایی می‌شود.