Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات خبر داد

اتصال ۲۳ هزار روستا به اینترنت پرسرعت

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره مندی و اتصال بیش از ۲۳ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش گرداب؛ محمود واعظی در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری گرمسار اظهار کرد: یکی از مطالبات و تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کشور بوده است.

وی تصریح کرد: گذشته از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات، هم در برنامه پنجم و هم در برنامه ششم این مهم جزو تکالیف وزارت ارتباطات بوده است، از این رو این مهم جزو اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است.

این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: با شبکه ملی اطلاعات تلاش می شود همه چیز از تولید محتوا تا انجام خدمات در داخل کشور انجام شود و به این ترتیب هم امنیت شبکه در اختیار خود ما است و هم توامان از حقوق شهروندی نیز صیانت شده است.

وی با اشاره به مزایای شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: ایجاد این شبکه علاوه بر صیانت از داده ها، شکاف دیجیتالی که در داخل کشور به وجود آمده را نیز مرتفع خواهد کرد.

واعظی بر توزیع متوازن امکانات، خدمات و زیرساخت های ارتباطی تاکید و تصریح کرد: دولت معتقد است که همه امکانات و تجهیزات زیرساختی نباید محدود به تهران و مراکز استانها شود و از قضا نقاطی که از مراکز دورتر هستند نیازمند امکانات بیشتری هستند.

وی با اشاره به برنامه های سفر دو روزه خود به استان سمنان گفت: در سفر به استان سمنان پروژه هایی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در سمنان و شاهرود به بهره برداری می رسد.

واعظی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به ارتباطات شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت شبکه انتقال شهرستان گرمسار در دولت تدبیر و امید سه برابر شده و پهنای باند نیز به همین میزان افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در گرمسار گفت: شبکه ارتباطی در گرمسار با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی موجود و مراکز دانشگاهی متعدد، می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی از طریق آی سی تی و آی تی مثمر ثمر باشد.

واعظی در پایان با اشاره به زیان ده بودن پست در ابتدای دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت پست ۳۵۵ میلیارد تومان زیان دهی داشت، اما این شرکت با تلاش دولت در سال ۱۳۹۴ به سوددهی رسید و هم اکنون نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.