حمله هکرها به 40 کشور جهان

حمله هکرها به 40 کشور جهان
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

جانیان سایبری با استفاده از یک بدافزار پیچیده و نامرئی به بیش از 40 کشور جهان حمله کرده و ضمن سرقت کلمات عبور و داده های مالی خسارت سنگینی وارد کرده اند.

 به گزارش گرداب، این  بدافزار خود را در حافظه رایانه های قربانی مخفی می کند و لذا هیچ ردی از خود بر جای نمی گذارد. همین مساله موجب می شود تا ردگیری بدافزار یاد شده بسیار دشوار شود. 
 
یکی از ویژگی های این بدافزار آن است که بعد از راه اندازی مجدد رایانه ها به طور کامل از روی سیستم ها پاک شده و هیچ ردی از خود برجای نمی گذارد. 
 
تا به حال شبکه های رایانه ای و سیستم های کاری بیش از 140 بانک، سازمان دولتی و شرکت مخابراتی از 40 کشور جهان به همین شیوه مورد حمله قرار گرفته اند و بررسی های موسسه امنیتی کاسپراسکی نشان می دهد که این بدافزار پیچیده توسط مهاجمانی که مورد پشتیبانی یک دولت هستند  طراحی شده و به کار گرفته شده است. 
 
یکی از کشورهای اصلی هدف این حملات آمریکاست که 21 حمله بدافزاری مخفی به آن صورت گرفته است. 10 حمله هم فرانسه و 9 حمله اکوادور را هدف گرفته است. 8 حمله بر ضد کنیا و هفت حمله هم بر علیه انگلیس و روسیه انجام شده است. با توجه به ماهیت پنهانکار این بدافزار هنوز رقم خسارات ناشی از حملات ان مشخص نیست.