خانواده‌ها تأثیرات منفی سایت‌های غیراخلاقی را جدی بگیرند

خانواده‌ها تأثیرات منفی سایت‌های غیراخلاقی را جدی بگیرند
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس فضای فتا ایلام در خصوص تأثیرات منفی سایت‌های غیراخلاقی بر کاربران فضای سایبر به خصوص کودکان و نوجوانان هشدار داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: امروزه اینترنت به عنوان محیطی با ابزارهای گسترده است که کاربران به خصوص کودکان در آن می‌توانند مطالب مفید را بیاموزند، انواع سرگرمی‌ها را انجام دهند یا با دوستان و آشنایان خود ارتباط داشته باشند اما همانند دنیای واقعی می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: استفاده نادرست و بدون نظارت و کنترل کودکان تهدیدها و آسیب‌های جدی را به همراه دارد که والدین باید در جهت پیشگیری از این آسیب‌ها نکاتی را قبل از اتصال فرزندان خود به این اینترنت رعایت کنند.
 
این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه در فضای سایبری حجم قابل توجهی از این فضا را محتواهای غیراخلاقی تشکیل می‌دهند و در عین حال آگاهی کودکان و راه‌های دسترسی به فضای سایبری به سهولت امکان‌پذیر است، لزوم دقت و کنترل خانواده‌ها برای کاهش ورود به این سایت‌های اینترنتی توسط کودکان ضروری خواهد بود.
 
رئیس پلیس فتا یادآور شد: با توجه به تأثیرات و آثار مخربی که سایت‌های غیراخلاقی بر هویت و شکل‌گیری شخصیت به خصوص کودکان می‌گذارد مسئولیت اصلی بر عهده والدین است که باید برای حفاظت کودکان در دنیای اینترنت از نوشته‌ها، سایت‌ها و موارد غیراخلاقی از راه‌های نظارتی و نرم افزارهایی برای محدود کردن فعالیت فرزندان خود استفاده کنند.
 
سرهنگ جمالی در پایان ضمن هشدار به برهم زنندگان امنیت سایبری گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا