محمود واعظی خبر داد؛

وعده برخورد قاطعانه با تخلف در خدمات محتوایی

وعده برخورد قاطعانه با تخلف در خدمات محتوایی
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات از برخورد قاطعانه وزارت ارتباطات در صورت بروز تخلفات در زمینه خدمات محتوایی خبر داده است.

به گزارش گرداب، در قبض‌های مشترکان همراه اول بندی به نام خدمات محتوایی ذکر شده که مبلغی در این بند ذکر می‌شود که در موارد متعدد گلایه‌هایی از سوی مشترکان را به دنبال داشته است.

محمود واعظی هم امروز برروی شبکه‌های اجتماعی منتسب به خود اعلام کرده است: «در تماس‌های تعدادی از مشترکان تلفن همراه اول، اعتراضاتی در خصوص محاسبه مبلغی به عنوان خدمات محتوایی مطرح شده که به سازمان تنظیم مقررات اعلام کردم موضوع را بررسی و در صورت تخلف قاطعانه برخورد و مبالغ به مردم بازگردانده شود.»

اما به نظر می‌رسد در گام اول اطلاع داشتن مشترکان موبایل از تعریف دقیق خدمات محتوایی می‌تواند گامی موثر در جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی با این عنوان باشد.

خدمات مبتنی بر محتوا در واقع شامل انواع سرویس های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور (و نه تنها همراه اول) هستند اما با توجه به اینکه بیشترین حجم قبض‌های موبایل مربوط به مشترکان دائمی همراه اول می‌شود، مشترک به طور مستند با هزینه پرداخت شده در این بخش مواجه می‌شود در حالی که در سیم‌کارت‌های اعتباری ممکن است فرد به طور دقیق متوجه علت اتمام زودهنگام شارژ خود نشود.

به عبارت دیگر خدمات محتوایی همان خدمات ارزش افزوده هستند که تنها از سوی خود مشترک می‌توانند فعال شوند. بر این اساس مشترکان تمامی اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری #800*سرویس‌های فعال خود را مشاهده کرده و در صورت عدم تمایل به دریافت، نسبت به حذف آنها اقدام کنند.

همچنین بنا بر اعلام اپراتور، مشترکان همراه اول می‌توانند جهت اطمینان از فعال شدن سرویس توسط خود آنها با مرکز تماس همراه اول یعنی ۹۹۹۰ تماس گرفته و از زمان دقیق و نحوه فعالسازی سرویس مورد نظر مطلع شوند.

علاوه بر این در برخی موارد نیز ممکن است فرد با شماره‌گیری #800*سرویس فعالی را بر روی خط خود مشاهده نکند اما استفاده از برخی خدمات پیامکی مانند استعلام پیامکی خلافی خودرو و خدمات پستی و مواردی از این دست مشمول هزینه‌هایی می‌شود که این هزینه‌ها هم در قالب خدمات محتوایی محاسبه می‌شود.